  • Data: 2005-06-04 21:10:45
    Temat: Re: Publikacja na stronie www i problemy z ksiedzem
    Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 1 Jun 2005 15:23:23 +0200, Szymon "Orson" Małek napisał(a):

    > [b]Chciałem pozdrowić z tego miejsca bardzo serdecznie naszego księdza
    > (księżulka) Jana K. (znanego w środowisku pod pseudonimem BUFOR, MACIUŚ Z
    > KLASNU, KAPOWINIK itp.), chciałem księdza pozdrowić bo ksiądz mówi, że RADIO
    > MARYJA jest DOBRE :\| Nie, żebym uważał inaczej, ale każdy ma prawo do
    > swojego zdania, a zdanie księdza jest właśnie takie.
    > DLATEGO WYSUWAM APEL ! MÓDLMY SIĘ ZA KSIĘDZA, ŻEBY CZASEM "NIE BYŁ" JAK TA
    > RESZTA DEBILI Z RODZINY RADIA MARYJA I CZASEM NIE KOZACZYŁ KONTATKTAMI Z O.
    > RYDZYKIEM.[/b]

    O swojej mamie lub babci też byś w razie czego napisał tekst utrzymany w
    podobnie pogardliwym tonie, zaliczając ją do "reszty debili", używając słów
    typu "kozaczyć"? Tak to sobie możesz o koledze mówić (jeśli kolega w pysk
    nie da za to), a nie o osobie starszej od ciebie, której winien jesteś
    szacunek i posłuszeństwo.
    Ze zdaniem księdza mozna polemizować, ale kulturalnie, przywoicie, rzeczowo
    i z należnym księdzu respektem.

    > I po tej sytuacji jak ksiadz poszedl po dyrektora, zaczal sie mscic na nas
    > grozil ze postara sie aby pare osob z mojej klasy wylecialo z tej szkoly.

    I jak byś był moim synem, to byś jeszcze ode mnie po tyłku dostał dla
    lepszego zrozumienia, o co księdzu chodzi, i poszedłbyś go z kwiatami
    przepraszać!

    > 1. Czy szkola moze sie wtracac w sprawy co znajduje sie na naszej stronie
    > internetowej ? (Za serwer i domene sami zaplacilismy i nie maja nic
    > wspolnego ze szkola)

    Może, nawet musi w takich przypadkach.

    Karta nauczyciela:
    Art. 6
    Nauczyciel zobowiązany jest rzetelnie realizować zadania związane z
    powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami szkoły:
    dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą [...], dbać o kształtowanie u uczniów
    _postaw_moralnych_i_obywatelskich_ [...]

    Art. 63
    Nauczyciel korzysta w związku z pełnieniem obowiązków służbowych z prawa do
    ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy państwowych. Organ prowadzący
    szkołę obowiązany jest z urzędu występować w obronie nauczyciela, gdy
    ustalone dla nauczyciela uprawnienia zostaną naruszone.

    Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich:
    Art. 4 § 1
    _Każdy_, kto stwierdzi istnienie okoliczności świadczących o demoralizacji
    nieletniego, w szczególności naruszanie zasad współżycia społecznego,
    popełnienie czynu zabronionego, systematyczne uchylanie się od obowiązku
    szkolnego lub kształcenia zawodowego, używanie alkoholu lub innych środków
    w celu wprowadzenia się w stan odurzenia, uprawianie nierządu,
    włóczęgostwo, udział w grupach przestępczych, ma społeczny _obowiązek_
    _odpowiedniego_przeciwdziałania_temu_, a przede wszystkim zawiadomienia o
    tym rodziców lub opiekuna nieletniego, szkoły, sądu rodzinnego, Policji lub
    innego właściwego organu.

    Z komentarza do ww. art. u.p.n. (pod red. Krukowskiego):

    "Przez ,,naruszenie zasad współżycia społecznego" (...)rozumieć należy
    wszelkie zachowania rażąco sprzeczne z nakazami moralności i obyczajów, w
    szczególności z zasadami postępowania nieletnich w zakresie ich obowiązków
    wobec członków własnej rodziny, szkoły, zakładu pracy, innych ludzi i ich
    dóbr, porządku publicznego.(...)"

    > 2. Czy z prawnego punktu widzenia mozna uznac ten tekst za obrazenie
    > konkretnej osoby ? (nie pada przeciez nazwisko)

    Nie szkodzi.

    > 3. Czy rada pedagogiczna szkoly moze dac nam nagane z tego powodu ?

    Owszem, może.

    "Stymulująco wpływa na dziecko także fakt ukarania innej osoby w jego
    obecności, co mogą wykorzystać nauczyciele. Jeśli stanowczo i szybko
    poskromią pierwsze dziecko, które zacznie się źle zachowywać, mogą być
    pewni, że reszta klasy będzie uważać." (Brenda Houghton ,,Dobre dziecko. Jak
    sprawić, by nasze dzieci odróżniały dobro od zła", Poznań 1999, s. 98)

    "Obawa przed "władowaniem się w kłopoty" zapewne powstrzymuje znaczną
    większość młodszych uczniów przed złym zachowaniem, chociaż wielu z nich w
    takich kłopotach nigdy się nie znalazło, a jedynie widziało lub słyszało,
    jak besztano kolegów, zatrzymywano ich po lekcjach, dawano dodatkową pracę.
    Niektórym udaje się uniknąć tego rodzaju kar w szkolnej karierze. Można
    dowodzić, że nie przysłużymy się tym szczęśliwcom, jeśli zaoszczędzimy im
    tego rodzaju doświadczeń(...)." (John Robertson ,,Jak zapewnić dyscyplinę, ład
    i uwagę w klasie", Warszawa 1998, s. 155)

    > 4. Czy slusznie zostalismy ukarani w sensie tylko Ja (Webmaster) poniewaz
    > moglem usunac to i kolega jako autor newsu. Skoro nie tylko my zajmowalismy
    > sie ta strona ?

    Zależy od ustaleń nauczycieli. W ich kompetencjach leży znalezienie
    winnych, rozstrzygnięcie co do stopnia winy oraz wyciągnięcie wobec nich
    wychowawczych konsekwencji.

    RG