  • Data: 2005-06-06 05:46:26
    Temat: Re: Publikacja na stronie www i problemy z ksiedzem
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:5h600enayt50.1ugt65pjlpfp3$.dlg@40tude.net...
    > Wychowanie uczniów jest prawnym obowiązkiem nauczyciela. W podanym kazusie
    > mowa jest też wyłącznie o konsekwencjach wychowawczych, żadnych innych.

    W tym przypadku "wychowawca" wyraźnie przekroczył zakres swoich kompetencji.
    Wychowawca nie może bowiem kierować się w swych działaniach własnymi,
    osobistymi przekonaniami a jedynie ogólnie przyjętymi normami (niezależnie,
    czy nam się one podobają, czy nie). Inaczej zupełnie spokojnie można by
    sobie wyobrazić: + wychowawcę - Świadka Jehowy, który nakłada naganę na
    ucznia, który dokonał transfuzji krwi (Świadkowie na to nie pozwalają),
    lub mniej drastycznie:
    + wychowawcę - katolika, który karze naganą ucznia - homoseksualistę (też
    niezgodne z zasadami katolicyzmu)
    lub dla równowagi:
    + wychowawcę - homoseksualistę, który karze ucznia za stwierdzenie, że
    homoseksualizm jest niezgodny z prawem naturalnym.

    > I co podnosiliście? Że nagan nie wolno dawać?

    Przede wszystkim, że nie można ich dawać bez podstaw.
    I że nagana w tym przypadku jest pomówieniem o zachowanie niezgodne z
    przyjętymi normami, do czego oczywiście nie doszło. I że będziemy domagać
    się odszkodowania. I pokazaliśmy też projekty pism do kuratorium i
    prokuratury z pytaniem, czy mamy je wysłać zaraz, czy dać szkole jeszcze dwa
    dni na zastanowienie.

    Jak już napisałem reakcja była natychmiastowa.

    Pzdr
    Brodek