    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Psychole od Rydzyka"
    Date: Wed, 5 Oct 2005 13:47:41 +0200

    Użytkownik "GT" <g...@c...op.pl> napisał w wiadomości
    news:di0dl5$3u4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał :

    > Jesteśmy w końcu na grupie pl.soc.prawo. Wydaje mi się, że używanie prawa
    > obronie własnej jest prawem każdego obywatela.

    Tak, ale zastanow sie, w jakim celu go uzywasz. Jesli Twoim hobby jest
    uzywanie prawa, to droga wolna. Jesli Twoim celem jest byc lepiej
    traktowanym jako osoba ze schorzeniem psychicznym i lepszy wizerunek osob ze
    schorzeniami psychicznymi, to wybierasz zla metode. Mozesz wygrac jakis
    proces jeden czy drugi, ale nastawienie ludzi do Ciebie sie tylko pogorszy.

    > za
    >
    > Taki stereotyp jest niegroźny, te zachowania są akceptowane w
    > społeczeństwie... :)))

    Jak widac nie sa.

    > Wizerunek chorego psychicznie: warzywo w psychiatryku, albo koleś w
    > kaftanie
    > biegający po ulicy.
    > Tak, szkodzę takiemu wizerunkowi.

    Tyle, ze ten wizerunek akurat nie jest zagrozeniem. Zagrozeniem dla osob
    chorych psychicznie jest wizerunek osoby, z ktora nie da sie normalnie
    komunikowac, ktora jest wroga, nieracjonalna, nachalna, nie kapujaca zasad
    wspolzycia spolecznego. Wizerunek warzywka czy kaftanu to klisze, ktorych
    nikt nie potraktuje powaznie, gdy ma przed soba kogos nie pasujacego do tego
    zewnetrznego obrazka. Natomiast obawa dotyczaca sposobow zachowan jest
    glebsza, bardziej realna i bardziej wplywajaca na postepowanie ludzi.

    Ale widze, ze rozmowa z Toba nie ma wielkiego sensu - dla dowartosciowania
    sie znalazles sobie jakis sens zycia w walce, w ktorej sensownosc musisz
    uwierzyc, zeby ten sens miec. Baw sie dobrze, a my bedziemy sie dobrze bawic
    jako widownia. Forwardy maili z postami z opisem Twoich przypadkow, takich
    jak pozew MM ("Wydalem w MEDIA MARKcie 900 zl bedac bliskim zalamania
    nerwowego (chcialem sobie poprawic nastroj, mowia, ze kupowanie uspokaja) i
    pozniej dowiedzialem sie, ze MM nie zwraca gotowki...") juz kraza po Necie
    wraz z innymi przesylanymi sobie przez znajomych zartami.

    I.