  • Data: 2005-10-05 19:02:09
    Temat: Re: "Psychole od Rydzyka"
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "GT" <g...@c...op.pl> napisał w wiadomości
    news:dhvur0$igr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zależy.

    Ja podałem przykłady na odparcie twojej tezy, że użycie słowa wariat
    (czy podobnego) automatycznie oznacza obelgę.
    Ty podajesz inne przykłady (zresztą dyskusyjne) ale one nie przeczą temu
    co ja chciałem przekazać.

    > 1. Ojciec do żony i matki swego 14-letniego syna: "Idź z nim do
    psychiatry!"

    Co w tym złego? Psychiatra to lekarz jak inni. Jeśli dzieciak ma problemy
    psychiczne to ma iść do okulisty? Czy w ogóle nie leczyć?

    > 2. Koleżanka z liceum do kolegi: "Ty masz jakąś psychozę"

    Może faktycznie ma? Może dzięki życzliwej uwadze koleżanki zwróci uwagę na
    ten problem i znajdzie rozwiązanie?

    Wszystko zależy od kontekstu, formy i intencji.