    From: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.dzieci,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przywrocono pozew p-ko McDonald's !
    Date: Fri, 11 Feb 2005 19:16:32 +0100
    <Pr9Kd.7$_X.3@trndny06> <ctb8mr$rqe$1@news.mm.pl> <bO9Kd.8$_X.0@trndny06>
    <ctba6a$1khn$1@news.mm.pl> <d0aKd.9$_X.5@trndny06>
    <ctbacf$8rq$1@inews.gazeta.pl> <Y6aKd.25$B31.7@trndny04>
    <ctbbar$dg0$1@inews.gazeta.pl> <qnaKd.8$vY.7@trndny05>
    <ctbc30$i2a$1@inews.gazeta.pl> <hAaKd.11$_X.4@trndny06>
    <ctbdbc$omk$1@inews.gazeta.pl> <RUaKd.16$2R1.0@trndny08>
    <ctbeg3$oqq$1@news.onet.pl> <l...@r...com>
    <ctm60e$3kd$1@news.onet.pl> <i8DLd.1337$ya6.432@trndny01>
    <cto203$per$1@news.onet.pl> <C7gMd.3614$s16.2033@trndny02>
    <cts5v6$ks7$1@news.onet.pl> <CirMd.5278$ya6.3282@trndny01>
    <cttjea$pgb$1@inews.gazeta.pl> <I7YMd.10529$g16.3988@trndny08>
    <cu28rf$25a$1@inews.gazeta.pl> <GzeNd.7243$ya6.4193@trndny01>
    <cu4sno$57q$2@inews.gazeta.pl> <XopNd.8121$ya6.8074@trndny01>
    <o...@k...it-net.pl> <MtsNd.18110$W16.14149@trndny07>
    <o...@k...it-net.pl> <T1uNd.18323$W16.14782@trndny07>

    amur napisał(a):

    > Tak, bo MD czasami majtki spadna i od czasu do czasu to wychodzi na
    > swiatlo dzienne.

    Konkretnie co wychodzi?

    > Wlasnie. Producent musi przewidziec naduzycie.

    I co zrobić? Czy jeżeli połknę cztery paczki Witaminy C i się struję to
    mogę pozwac Polfę? A jak ktoś zeżre 5 kilo czekoladek na raz i rozboli
    go brzuch to powinien pozwać Wedla za to, że na opakowaniu nie ma napisu
    że "nadużycie może spowodowac ból brzucha"?

    > ROTFL
    >
    > A to cos mowi:
    > http://www.bayeradvanced.com/garden/master-gardener/
    pesticides.cfm

    Produkuje pestyczydy, owszem. Ale jest przede wszystkim producentem
    farmaceutyków, więc odmawioanie mu prawa sponsorowania Codex
    Alimentarius jest bezpodstawne.

    > Bo nie znasz angielskiego i niepotrzafisz doczytac sie.

    Nie umiem czytać między wierszami. Proszę o cytat, który zawiera
    informacje o dyrektywie europejskiej nakazującej zmniejszenie ilości
    stosowanych barwników.

    > Boze znowu nie grzmisz. Znasz angielski? Biegle?

    Mam CAE Grade A i TOLES.
    I ponownie pod podanym linkiem nie znalazłem podanej przez ciebie
    informacji. Ponownie proszę o konkretny cytat.

    > E161g? Podaj przyklad rayb z Tesco.

    A nie bierzesz pod uwagę, że mogą nie być barwione? Łososie atlantyckie
    są naturalnie pomarańczowe. To hodowlane trzeba sztucznie barwić.

    > A czy dodawala aspartam?

    Jaki Aspartam? Rozmawiamy o barwieniu rzekomo szkodliwym
    Canthaxanthinem, czyli karotenem.
    Zawartym w marchewkach. Nie widzę różnicy pomiędzy karmieniem kur
    marchewką i karmieniem łososi karotenem.

    > Sok odwodniony nie jest juz sokiem. I nie bedzie. Nazyeawni tego pozniej
    > sokiem to zwykle oszustwo.

    Jeżeli usunę z soku 100 ml wody i następnie dodam 100 ml wody to co w
    takim razie otrzymam? I czym się to będzie różniło (smakowo itp) od soku?

    > Sa rozne sposoby transportu. O ktorym konkretnie producencie mowisz?

    Przedmiotem obrotu giełdowego jest sok mrożony i skoncentrowany.
    Rozumiem, że ty masz dokładniejsze informacje i potrafisz wskazać
    producentów, którzy transportują sok w inny sposób.

    > I opisuja konkretne przypadki.

    Może je zacytujesz? Nie każdy ma na półce dzieła tak mało znanych
    autorów. Studiowałem historię prawa ale ich dzieła nie są mi znane.
    A tak ogólnie to odsyłanie rozmówcy do źródeł zamiast udzielania
    konkretnej odpowiedzi to oznaka arogancji dyskutanta. Albo tego, że zam
    nie wie i usiłuje udawać mądrzejszego niż jest

    > Porownaj MSDS z lista E. Jestam calkiem pokazna liczba szkodliwych
    > dodatkow. Nie umrzesz od jednej dawki, ale i MD podaje dzieciom stale i
    > celem jest codzienne konsumpcja.

    MSDS to Material Safety Data Sheets Po polsku Karty Charakterystyki
    Substancji Chemicznych. Wszystkich.
    A poza tym istnieje jeszcze coś takiego jak dawka substancji. Pewne
    substancje poniżej pewnej dawki nie mają żadnego działania. To, że 1
    gram substancjui jest trucizną, nie oznacza, że trucizną jest też 1
    miligram. Podobnie to, ze 85% kras fosforowy jest żrący nie oznacza, że
    0,2% kwas fosforowy, znany jako CocaCola także jest żrący.

    I jeszcze jedno. To, że substancja podawana jest stale w małych dawkach
    nie oznacza, że dawki te się kumulują. Przyjęcie 100 razy po 1 gramie
    jakiejś substancji nie będzie miało takiego samego efektu jak przyjęcie
    jednorazowo 100 gram. Polecam zapoznanie się z pierwszym lepszym
    podręcznikiem toksykologii.