  • Data: 2005-02-13 10:58:10
    Temat: Re: Przywrocono pozew p-ko McDonald's !
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    miranda napisał(a):

    > Absolutnie tak !!!
    >
    > Jezeli redakcja zatrudnia 15 ludzi na drabinie administracyjnej od
    > tlumacza po ostatniego cenzora, i przez to dlugie i geste sito
    > przechodzi taki knot, to redakcja jest do wielkiego D. Od poczatku do
    > konca. JEST NIEWIARYGODNA.

    Owszem. Redakcja Discovery Channel Polska to banda trolli. Ale w jaki
    sposób wpływa to na ocenę wiarygodności informacji podawanych w
    Discovery Channel?

    > Przetlumaczenie labor (praca/porod itd.) jako krowa poszla do pracy i
    > urodzila ciele wola o pomste do Wielkich Niebios !!!

    Podobnie jak mylenie dział smobieżnych z pancernymi, karabinów z
    karabinkami, wymawianie nazwiska adm. Rożdiestwieńskiego po angielsku,
    mylenie Dniepru i Dniestru...

    > Po takiej wpadce caly kanal powinni zamknac a prenumeratorom zwrocic
    > oplaty.

    Nadal nie wiedzę w jaki sposób niedokładność tłumaczenia podważa
    wiarygodność samego programu. Który zresztą oglądam tylko w wersji
    oryginalnej, właśnie ze względu na idiotów, których zatrudniają na
    stanowiskach tłumaczy.

    Aha, mylenie abonentów z subskrybentami też woła o pomste to wielkich
    niebios.

    > Wyobrazasz sobie sedziego ktory nie wie kto to Temida?

    Znam wielu sędziów. I nie wydaje mi się, żeby wiedza odnośnie tego kto
    to była Temida była im absolutnie niezbędna przy orzekaniu.

    > Czyszczenie Coca Cola widzialam na wlasne oczy.

    Ja też. A właściwie powinienem powiedzieć: "bezskuteczne próby czyszczenia"

    >Coca Cola jest bardziej
    > agresywna z prostego powodu ze ocet spozywany jest okazjonalnie.

    Czyli 0,2% kwas fosforowy jest bardziej agresywny od 10% kwasu octowego.
    Genialne. A częstość uzywania nie ma żadnego wpływu na agresywność
    substancji. Ktoś tu spał na chemii.

    > Coca Cole dzieciaki pija pare razy dziennie. Czyli jest bardziej agresywna
    > dla zoladka tak czy owak.

    Aha, czyli 0,2% kwas fosforowy wlany do żołądka zawierającego
    kilkadziesiąt razy mocniejszy kwas solny żre ściany żołądka. Logiki
    trochę, dziewczyno.

    > Ile akt z procesow przeciwko MD czytales w oryginale?
    >
    > Jenda?

    A co to ma do rzeczy. Dla mnie po prostu oszustwem jest podstępne
    doprowadzenie do niekorzystnego rozporżadzenia mieniem własym lub
    cudzym, natomiast naukowy dobór właściwych technik promocyjnych
    oszustwem nie jest.

    > Wiedzac ze ta reklama powoduje szkode konsumentom? I tylko w tym celu?
    > Palnales glupote na ktora powod przeciwko MD czeka z niecierpiwoscia.
    > Przeciez MD twierdzi ze NIE REKLAMUJE dzieciom! Patrz proces McLibel w
    > Londynie.

    Jaką szkodę powoduje owa reklama? To, że będą jesć za dużo i utyją?

    > Proces o kawe i proces o otylosc dzieci majana pierwszej stronie pod
    > naglowkiem "pozew" zwrot "Demand for Jury Trial" (zadanie osadzenia
    > przez lawnikow).

    Bo w sprawie prowadzonej przez sędziego nie mieli by żadnych szans, a
    przy 12 idiotach zawsze można na coś liczyć.

    > Sedzia NIE orzeka w takim wypadku, a tylko nadzoruje
    > sprawe. Lawnikow wybieraja OBIE strony.

    W trakcie procesu zwanego Voir Dire. Wiem. Ale nie o tym pisałem.

    > MD wydal pare milionow dolarow
    > na konsultantow zeby odcedzic potencjalnych przeciwnikow trucia. I
    > przegaral.

    "legal counselor" to nic innego jak adwokat.

    > Za duzo czytasz GWno.

    A ty jak widać za mało.

    > MUSI przewidziec idiotyzm jezeli ma mozliwosc zapobiezenia. STRICT
    > LIABILITY !!!
    >
    > Pani do ucznia:
    >
    > - Jasiu, czy mozna poparzyc sie kawa podana w plasitkowym kubku podanym
    > przez okienko pasazerowi auta, a ktore ma temperature wrzatku?
    >
    > - hmm
    >
    > - Pytanie pomocnicze: czy mozna przewidziec poparzenie jezeli PRZEDTEM
    > 905 konsumentow zlozylo skarge na IDENTYCZNE poparzenie?
    >
    > Producent MUSI przewidziec uzycie i NADuzycie.

    Pytanie pomocnicze. Jaką temperaturę powinna mieć świeżo zaparzona kawa?
    Pytanie pomocnicze nr. 2. Czy jeżeli kroś wręca ci kubeczek z kawą
    czytasz co jest na nim napisane?

    > Dlatego na przewodach suszarek do wlosow masz nalepki ostrzegajace przed
    > szokiem. Koszt nalepki jest dla producenta nizszy niz koszt zycia
    > konsumenta. Za co i tak placi ten ostatni. Proste?

    Owszem. na AMERYKAŃSKICH suszarkach. Bo tylko w ameryce konsumenci sa
    tak głupi, że nie potrafią rozpoznac zagrożenia wynikającego z
    niewłaściwego uzycia.
    To był temat mojego Closing Statement. Ocenionego bardzo dobrze.
    Wykazałem, że producent nie może odpowiadać za nieostrożność,
    niedbalstwo i głupotę konsumenta, ponieważ także od kostumenta mozna
    wymagać zachowania "due dilligence" oraz "obvious safety rules".

    A co do przewidywania nadużycia. Czy nie zastanawia cię, dlaczego na
    młotkach nie ma napisu "nie uderzać w palce"? Albo na zapalnicznkach, ze
    "płomień jest gorący"?

    > Poslugujesz sie informacja z drugiej reki ("hearsay" to termin prawny -
    > niedopuszczalne gdziekolwiek za wyjatkiem Polski).

    "Hearsay" jest dopuszczalne wszędzie oprócz krajów systemu anglosaskiego
    i oznacza przytaczanie w swych zeznaniach informacji zasłyszanych od
    innej osoby.

    > To MD zrobil WCZESNIEJ badania ze konsumenci obslugiwani przez okienko
    > (kierowcy - a nie pasazerowie obok kierowcy - jak w tym przypadku!) w
    > wiekoszosci kawe pija po dotarciu na miejsce. Po tym czasie temperatura
    > opada, ale smak jest utrzymany. Czyli profity MD beda powiekszone.
    > Bezpieczenstwo konsumeta (pasazera obok - A NIE KIEROWCY !!!)
    > zignorowano na rzecz profitow.

    Czyli kierowcy po dojechaniu na miejsce powinni pić zimną kawę, aby
    chronić interesy pasażerów, który moga być tak nieostrozni, że się poparzą.

    I jeszcze jedno. Czy jeżeli zaparzasz kawę to zalewasz ją wrzątkiem czy
    letnią wodą?

    > Jezeli ten proch SWIADOMIE wlozyli do reki krymianlisty WIEDZAC ze
    > dokona on przestepstwo to ABSOLUTNIE TAK !!!

    Udowodnij, że firma colt świadomie wręczyła pistolet Johnowi Doe,
    wiedząc, że on zabije. To, że sklep z bronią znajduje się, w okolicy,
    gdzie jest duza przestępczość nie wystarczy.

    > To sie nazywa STRICT LIABILITY kolego!!!
    >
    > Slyszales o takim cudzie?

    Tak. Dziwadło prawne nie występujące nigdzie poza amerykańskim systemem
    prawnym. Całe szczęście w Europie króluje reguła adekwartnego związku
    przyczynowego.

    > To Twoja brosza zapewnic MINIMUM BEZPIECZENSTWA uzytkownikom i osobom
    > postronnym. To Twoja borsza przewidziec NADuzycie produktu/

    Każdego propduktu można nadużyć? Jak chcesz temu zapobiegać?
    Umieszczając karteczki z ostrzezeniami? Uważasz, że jak do pistoletu
    będzie dołączona ulotka, z napisem "nie strzelać do ludzi w celu ich
    obrabowania" to producent będzie kryty? Bo przewidiał mozliwość
    nadużycia i zakazał go? Dla mnie to jest hipokryzja.

    > W procesach z pistoletami wychodzi raz po razie na swiatlo dzienne taka
    > parszywa tajemnica przemyslu ze producent rozklada brona na czesci,
    > wysyla w czesciach do roznych posrednikow zeby wykiwac prawo, wysyla
    > celowo poprzez dobrane rozne jurysdykcje zeby dostarczyc bron w rece
    > osoby o ktorej wie z gory ze popelni przestepstwo.

    Potrafisz udowodnić, że producent "z góry wie" ze rzeczony John Doe
    popełni przestepstwo?

    > I na dodatek ma prawo wybrania lawnikow razem z powodem.
    > Tego juz nie uczyli w szkole?
    > Moze polece:
    > http://www.lexisnexis.com

    Uczyli. I to dosyć dokładnie. Ale ma to prawo razem z powodem. Dzięki
    temu oszołomy nie mogą wybrać do ławy wyłącznie podobnych sobie świrów.

    > "Produkt uzywany zgodnie z przeznaczeniem". Mowi cos?

    Nic.

    Ponownie prosze o podanie tytułu ustawy. Numer dziennika ustaw sam znajdę.