    From: amur <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.dzieci,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przywrocono pozew p-ko McDonald's !
    <VS8Kd.21$ec1.5@trndny08> <ctb5tf$een$1@news.onet.pl>
    <Pr9Kd.7$_X.3@trndny06> <ctb8mr$rqe$1@news.mm.pl> <bO9Kd.8$_X.0@trndny06>
    <ctba6a$1khn$1@news.mm.pl> <d0aKd.9$_X.5@trndny06>
    <ctbacf$8rq$1@inews.gazeta.pl> <Y6aKd.25$B31.7@trndny04>
    <ctbbar$dg0$1@inews.gazeta.pl> <qnaKd.8$vY.7@trndny05>
    <ctbc30$i2a$1@inews.gazeta.pl> <hAaKd.11$_X.4@trndny06>
    <ctbdbc$omk$1@inews.gazeta.pl> <RUaKd.16$2R1.0@trndny08>
    <ctbeg3$oqq$1@news.onet.pl> <l...@r...com>
    <ctm60e$3kd$1@news.onet.pl> <i8DLd.1337$ya6.432@trndny01>
    <cto203$per$1@news.onet.pl> <C7gMd.3614$s16.2033@trndny02>
    <cts5v6$ks7$1@news.onet.pl> <CirMd.5278$ya6.3282@trndny01>
    <cttjea$pgb$1@inews.gazeta.pl> <I7YMd.10529$g16.3988@trndny08>
    <o...@k...it-net.pl> <pweNd.7242$ya6.5632@trndny01>
    <o...@k...it-net.pl>
    Date: Sun, 06 Feb 2005 15:51:30 GMT

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > Możesz podać link do tego raportu?

    kliknij na http://www.cdc.gov i poszukaj. Jest tam mnostwo raportow o
    SZKODLIWOSCI cudow z MD.

    A najciekawsze ze pewna firma chemiczna spod Nowego Jorku jest
    licencjonowana przez rzad do importu lisci Coca z Am. Pld.
    http://www.deadiversion.usdoj.gov/fed_regs/manufact/
    reg/2004/fr081012.htm
    Firma ta jest dostawca skladnikow dla Coca Coli.

    > Powtarzali bzdurę. Bo ja próbowałem odrdzewiac colą jako "łagodnym
    > środkiem" i osiągnąłem zerowy efekt. Bo primo: kwas fosforowy jest
    > słabym kwasem, secundo zawartość kwasu fosforowego w coli to ledwo 0,2%.

    Wagowo, czy objetosciowo? Tak czy owak starczy zeby zniszczyc kosci
    dorastajacemu dziecku.

    > tu masz informacje obalające twierdzenia o odrdzewianiu colą.
    >
    > http://www.snopes.com/cokelore/acid.asp

    Amatorszczyzna.

    Tutaj masz pierwszy z brzegu dokument przewozowy dla PA:
    http://www.bu.edu/es/labsafety/ESMSDSs/MSPhosphoricA
    cid.html
    Taki dokument MUSI towarzyszyc przeworzeniu beczki z substancja przez
    caly czas. I coz tam pisze sam produent:

    EMERGENCY OVERVIEW
    Appearance: clear, colorless.
    Danger! Corrosive. Hygroscopic. Target Organs: Kidneys, respiratory
    system, eyes, skin, bladder.

    Potential Health Effects
    Eye:
    May cause irreversible eye injury. Contact with liquid is corrosive to
    the eyes and causes severe burns.
    Skin:
    Contact with liquid is corrosive and causes severe burns and ulceration.

    I tutaj jest najciekawsze:

    Ingestion:
    Causes severe pain, nausea, vomiting, diarrhea, and shock. May cause
    hemorrhaging of the digestive tract. May cause corrosion and permanent
    tissue destruction of the esophagus and digestive tract.
    Inhalation:
    Irritation may lead to chemical pneumonitis and pulmonary edema. Causes
    severe irritation of upper respiratory tract with coughing, burns,
    breathing difficulty, and possible coma.
    Chronic:
    Prolonged inhalation may cause respiratory tract inflammation and lung
    damage. Prolonged or repeated skin contact may cause dermatitis.
    Prolonged or repeated eye contact may cause conjunctivitis.

    Czyli dodatek chemiczny jest skrajnie niebezpieczny podczas transportu
    do fabryki Coca Coli, ale podawany dzieciom w przybytkach McDonald's to
    juz nie.

    > http://www.breakthechain.org/awards/0307.html

    Przemysl Public Relations zakamuflowany jako "wyjasnienie".

    > pH coli to między 2 a 3. Tyle samo ma ocet, który dodajesz do sałatki.

    Octu dzieci nie pija na co dzien w szkolach. Coca Cole tak.

    > pH soku cytrynowego to 2,

    Ile tego soku pijesz w miesiacu? Nie ma porownania jezeli chodzi o
    narazenie.

    ph kwasu żołądkowego to mniej więcej 1. Więc
    > bez histerii proszę.

    Tylko ze kwas zaladkowy wystepuje naturalnie i jest tam dla powodow.
    Kwasu fosforowy nie jest w naturze do konsumpcji ludzkiej. A juz napewno
    nie jako czesc diety dzieci.

    > Nie widzę związku.

    California zabronila sprzedazy z okienek MD do aut z wlaczonym
    silnikiem. Ile metrow szesciennych spalin dostarca nam MD kazdym
    klientem obsluzonym w ten sposob w Polsce? Im jest taniej pozbyc sie
    klienta na zewnatrz, bo miejsce siedzace w srodku kosztuje. Reszta placi
    za to zdrowiem.