  • Data: 2015-01-25 15:35:36
    Temat: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Od: grzech <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak naprawdę to był system niewolniczy, gdzie dla zachowania pozorów
    > państwo udawało, że płaci (a ludzie udawali że pracują). Płacono jak
    > obecnie w krajach trzeciego świata - pół dolca za dniówkę. A żeby
    > niewolnicy nie uciekli, to im nie dawano paszportów do ręki. Tak
    > naprawdę to waluta miała symboliczną wartość, bo ceny były regulowane. W
    > skali kraju to może nawet o dziwo "jakoś" działało, w RWPG też, ale jak
    > trzeba było na zachodzie coś kupić, to okazaywało się, że jedna
    > zachodnia maszyna była warta tyle co dwie huty;)
    >
    > Shrek.

    Następny znafca gówna propagandowego się odezwał.
    Pół dolca za dniówkę to dostawałeś po kursie czarnorynkowym,
    niestosowanym w obrocie międzynarodowym. Po kursie czarnorynkowym to na
    przykład jajko wtedy kosztowało ułamek centa. Dziś kosztuje niemal
    ćwierć dolara. Chleb bywało, że kosztował około 1 centa. Obecnie
    kosztuje około dolara.
    Do dziś matołkom, jak nie można inaczej to wciska się propagandę ile to
    ludzie zarabiają w innych krajach po cenie czarnorynkowej dolara.
    Wydawało mi się, że już nikt na te bzdety się nie nabiera jak widać się
    myliłem.