  • Data: 2005-05-28 08:36:46
    Temat: Re: Przewlekłość postępowania ustawa z 17 czerwca 2004
    Od: "wero" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wydaje się, że masz rację. Ustawa, którą wyciągnął sąd miałaby zastosowanie
    gdybyś kwestionował konkretne orzeczenie/orzeczenia z przebiegu
    postępowania. I to także nie wszystkie, ale takie gdzie opieszałość sądu
    doprowadziła stronę do strat, np. nie rozpatrzenie wniosku o wstrzymanie
    egzekucji.
    Przy okazji, czy aby ta ustawa mogłaby mieć zastosowanie do zdarzeń sprzed
    jej uchwalenia (czyli przed 2004)?

    Natomiast sprawa "ogólnej" przewlekłości postępowania i kodyfikacji takiego
    zjawiska w polskim prawie moim zdaniem nie występuje. Jednak Polska jako
    strona postępowań o przewlekłość przegrywa je przed europejskim sądem. Jakie
    tu są podstawy to już by trzeba poszukać w uzasadnieniach tych orzeczeń.
    Jednak zdrowo rozsądkowo przewlekłość postępowań, np. tak jak piszesz
    poprzez wyznaczanie odległych terminów rozpraw jest niekorzystna dla stron,
    także dla strony przegrywającej. skutki sprawy rozciągają się w czasie,
    strona nie odpowiada za swoje czyny w rozsądnym czasie - pewne porównanie do
    przedawnienia.

    wero

    "Sewer" napisał:

    > tym