  • Data: 2005-05-31 21:57:57
    Temat: Re: Przewlekłość postępowania ustawa z 17 czerwca 2004
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    Kazimierz Kotowicz napisał(a):
    > Aby zakończyć ową dyskusję stwierdzam iż szanowny pan /kam/ nadal
    > jest w błędzie, cytuję pana stwierdzenie"ale jeśli stosujemy ustawę do
    > oceny stanów, ktore istniały do oceny stanów przed jej wejściem w życia
    > itd..."
    > No cóz- gdyby sprawa zakończyła sie przed wejściem w życie przedmiotowej
    > ustawy to nie było by zarzutu przewlekłości postępowania a ponieważ
    > przewlekłośc postępowania trwała nadal i to już za -rządów wspomnmianej
    > ustawy - TO GDZIE TKWI PROBLEM.

    Gdyby sprawa zakończyła się przed wejściem w życie ustawy, to nie można
    by jej było stosować z racji jej wyraźnego przepisu.
    Natomiast nie zgodzę się, że przewlekłość postępowania to tylko
    określony moment - nie, to pewien proces i zdarzenia, które ją
    spowodowały - w tym zdarzenia, które miały miejsce przed wejściem ustawy
    w życie.
    A stosowanie nowych przepisów do oceny zdarzeń, które miały miejsce
    przed datą wejścia w życie ustawy jest przełamaniem zasady niedziałania
    prawa wstecz, bo gdyby ściśle trzymać się tej zasady, to oceniając czy
    mamy do czynienia z przewlekłością, można by było odnosić się tylko do
    okresu po wejściu w życie przepisów. Nie ma tu znaczenia czy chodzi o
    zdarzenie ciągłe, czy jednorazowe.

    > Wydaje mi się , że pański problem tkwi w niezrozumieniu
    > czynów i zdarzeń ciągłych od jednorazowych i nie tylko tej materiu- ale
    > to jest inny temat i odsyłam do literatury obowiązkowej bodajże już na
    > -SZYM BĄDŻ DRUGIM ROKU WYDŻ . PRAWA- przede wszystkim do lektury
    > procedur stosowania prawa

    Rozumiem że w to samo miejsce odsyłasz sędziów, którzy wydali wyrok
    uzasadniając dlaczego należy w tym przypadku nieco przełamać zasadę
    nieretroakcji prawa? :)

    A jeśli już dyskutujemy o konkretnym przypadku (a od tego się zaczęło),
    to odnoszę wrażenie, że postępowanie nadal się toczy...

    KG