  • Data: 2004-12-24 10:16:49
    Temat: Re: Przeszukiwanie rzeczy osobistych w szkołach.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Dec 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ Przeszukanie narusza prawa osoby władającej torbą (dziecka), nie zaś
    >+ prawowitego właściciela torby (ojca).

    Zgoda.

    [...]
    >+ Pomijając fakt, że dając dziecku tę torbę przekazał mu własność, bo raczej
    >+ umowy użyczenia nie zawierali.

    Ale tego chciałem się przyczepić :) - przecież nie wiesz JAKĄ umowę
    zawierali ;)
    Zauważ że *pisemnie* to również nie było darowizny :) - ustalenie
    stanu faktycznego proste nie jest. Można przyjąć że jednak mogło
    to być użyczenie właśnie.
    Przecież nie jest niczym dziwnym kiedy to rodzice zdecydują że "torbę
    będzie nosił brat bo tobie niepotrzebna" - rozporządzając być może swoją
    własnością a niekoniecznie własnością dziecka w imieniu dziecka...

    Zastrzegam że faktu iż "doraźna" ochrona posiadania jest u nas postawiona
    przed ochroną własności nie podważam :)

    [...]
    >+ Dura lex, sed lex. Nie ja to prawo pisałem. W praktyce może to prowadzić do
    >+ absurdów, co nie zmienia jednak stanu prawnego.

    O to to :)

    pozdrowienia, Gotfryd