  • Data: 2005-10-10 16:55:36
    Temat: Re: Przestępstwo w Internecie - gdzie zgłaszać
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja tak nie uważam, więc nie jednogłośnie.

    i sie mylisz, gdyby byl z gory przeznaczony dla przestepstw wowczas
    by podpadal pod to co cytowales

    Na forum dla fanów konopi
    > indyjskiej jednomyślnie napiszą, że palenie nie jest przestępstwem...

    no i beda mieli racje, jezlei twierdzisz ze palenie konopii jest karalne podaj
    podstawe prawna :-)

    > Ewidentnie popełnił czyn zabroniony.
    >
    > A wg Twojej wersji nikt może złożyć doniesienia, bo przecież nigdy nie
    > wiadomo, czy nie był jakiś kontratyp...

    nie, doniesienie ma zlozyc wtedy gdy jest pewny ze
    1. popelniono przestepstwo ( amozna sie zpayatc przed polijcanta czy w
    rpokuraturze)
    2. wiemy na 100 % ze dana osoba popelnila przestepstwo

    > Przepis ma chronić ludzi, którzy zgłaszają kradzież telewizora wiedząc,
    > że telewizor sprzedano.

    zartujesz chyba teraz co?

    > Art. 115 § 2 kk -- definicja społecznej szkodliwości, no i co z tego?
    >
    > Zamiar, jak ja go rozumiem, jest istotnym elementem tzw. przestępstw
    > kierunkowych (np. oszustwa -- "kto w celu osiągnięcia korzyści
    > majątkowej"). Mówiąc o zamiarze, przy konkretnym przestępstwie,
    > wskazujesz, że żeby wypełnić znamiona, sprawca musi działać w konkretnym
    > zamiarze i ten zamiar trzeba wykazać (jak przy oszustwie). Przepis art.
    > 269b nie wymaga aby sprawca działał w jakimkolwiek zamiarze.

    w przypadku morderstwa tez nie ma sprecyzowanego zamiaru zabicia,
    (patrz pobicie ze skutkiem smiertelnym)

    Art 53 par 1 i par 2 pokazuje ze zawsze jest istotny zamiar.

    > Inaczej: udostępnianie przykładowego tcpdumpa jest czynem zabronionym
    > (wyczerpuje znamiona przepisu art. 269b kk), lecz niekoniecznie jest
    > przestępstwem -- bo znikoma szkodliwość społeczna może wchodzić w grę
    > (na przykład) albo błąd co do prawa (art. 30 kk). Oczekiwanie od
    > obywatela, że ma sam oceniać szkodliwość społeczną i jeśli źle ją oceni,
    > jak chcesz Ty, to popełnia przestępstwo z art. 238 kk, jest absurdem.

    nie jest absurdem, Bo spytac sie moze zanim zlozy oficjalne doniesienie.