  • Data: 2005-10-11 20:59:19
    Temat: Re: Przestępstwo w Internecie - gdzie zgłaszać
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie rozumiem. Przeformułuj, proszę, swoje zdanie.

    wazny zamiar producenta :-) ) lub zamiar (w szczegolnosci opis na stronach
    osoby zajmujacej sie dystrybucja.
    Tak swoja droga jaka jest roznica pomiedzy zamiarem a postacia zamiaru? (bo
    te dwa pojecia podales)

    > Eeech. Słusznie. "Posiadanie konopii indyjskiej jest przestępstwem." :-)

    posiadanie tak, ale palenei nie :-), zreszta troche zle porownnie z ta
    grupa., to tak jakbys zapytal na stronie o hackerstwie
    czy hackerstwo jest nielegalne :-) wkoncu na grupie prawnej sie pytala.

    > Hmm. Przepis ma "ścigać" takich ludzi oczywiście.

    no wlasnie :-) tyle ze ja mowie o tym konretnym przypadku, i o sytuacji w
    ktorej ktos sie natknie na jej posty.

    > Art. 53 § 1 i 2 kk opisuje dyrektywy kary. Mówimy tu wyłącznie o
    > przestępności czynu i o popełnieniu tego czynu. Inaczej, aby sąd mógł
    > zastosować dyrektywy z rozdziału VI kk, musi najpierw stwierdzić, że czyn
    > stanowi przestępstwo a jeszcze wcześniej czy stwierdzić czy czyn został
    > popełniony.

    spoko, juz zrozumialem

    > Czy chcesz przez to powiedzieć, że obowiązkiem zawiadamiającego jest:
    > 1. pytać się czy to co chce zgłosić jest przestępstwem,
    > 2. posłuchać odpowiadających mu?

    w tym konretny przypadku jak najbardziej bym sie przyczepil gdybym byl tym
    ktory przyjal; doniesienie
    a natknal bym sie n aten watek. Bo Panna ma w ty moemncie wrecz obowiazek
    miec przypusczzenie ze jednak ten
    czyn nie jest przestepstwem, a w art 238 mowa o przestepstwie nie o czynie
    zabronionym
    (wiedzac ze przestepstwa nie popelniono, a wszyscy zgodnie stwoerdzili,
    lacznie z Toba ze przestepstwa nie popelnono tylko czyn zabroniony
    ktory biorac pod uwage szkodliwosc spoleczna a co za tym idzie zamiar nie
    jest przestepstwem)

> [...]
    > zabroniony umyślnie "bo sprawca ma zamiar jego popełnienia, to jest chce
    > go popełnić..." -- art. 9 § 1 kk. Chce popełnić _czyn zabroniony_ -- to
    > wynika jasno z art. 9 § 1 kk -- a czynem zabronionym jest "udostępnianie".
    > Inaczej, zamiarem bezpośrednim sprawcy jest "udostępnienie" i tylko ten
    > zamiar jest badany przy stosowaniu art. 9 § 1 kk.
    >
    > W dwóch krokach dowiedliśmy, że sprawca popełnił czyn zabroniony z art. 9
    > § 1 kk. To czy czyn zabroniony popełniony przez sprawcę jest przestępstwem
    > to odrębna kwestia. Czyn jednak został bez wątpienia popełniony.

    juz ok :-)

    Zapedzilem sie z ustalaniem szkodliwosci przez szg;aszajcego (jednak
    zanzacam nie w tym konretnym przypadku! :-) )

    P.