    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    <X...@1...0.0.1>
    <5cae4388$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cae5a9e$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cae5b0d$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cae604e$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cae6829$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cae6cb8$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <q8mf14$pab$4@node2.news.atman.pl> <Z5RrE.3465$Ov5.798@fx04.ams1>
    <q8p5it$9uj$2@node2.news.atman.pl> <hhZrE.16207$5w5.2603@fx08.ams1>
    <q8qcni$p8u$3@node1.news.atman.pl> <j1btE.19494$%G7.517@fx09.ams1>
    <q93lvs$sat$2@node2.news.atman.pl>
    Date: Wed, 17 Apr 2019 00:22:43 GMT

    On 2019-04-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jeszcze raz napiszę - choć ludobójstwo jest terminem w miarę nowym to
    > jednak zjawisko znane od dawna. Wcale nie tak rzadko celem było wybicie
    > wroga do nogi. Na ogół się nie udawało, ale ze względów "technicznych".

    Mówisz o objawach a ja o powodach wystepowania tych objawowów. Jasne, że
    wyzynanie do nogi wystepowało ale czy występowało dla samego wyrzynania
    (zabicia) czy tez były inne po temu powody?

    > Na tej zasadzie celem terrorysty samobójcy nie jest zabicie jak
    > największej ilości osób, celem naukowca nie wynalezienie lekarstwa na
    > raka a otrzymanie następnej wypłaty, celm seksu przekazanie genów (co z

    No tak. I co teraz? :)

    > Może zamiast uprawiać filozofię, zastanówmy się co chcesz osiągnąć jak
    > celujesz w kogoś i naciskasz spust - no chciałbyś go trafić, a to
    > powoduje kuku.

    To wezmy skonstruujmy przykład inaczej. Masz 2ch misiów z rakietnicą. Do
    jej obsługi wystarczy jeden. Mając mozliwość preferujesz trafić
    dowolnego misia czy rakietnicę?

    > Akurat oni byli do bólu pragmatyczni. Zresztą bez znaczenia - są
    > najbardziej znaczącymi najeżdźcami, największego konfliktu w historii
    > ludzkości - nijak nie da się ich nazwać niereprezentatywnymi z tego
    > punktu widzenia. Zresztą jak pisałem - dobijanie rannych, "nie branie
    > jeńców" czy nawet fizyczna likwidacja już wziętych to nie jest jakiś
    > nowy koncept.

    Sa jak najbardziej mało reprezentatywni. Już sam rozmiar pozwala w to
    watpić. Zresztą, czy oni wyżynali wszystkich w pień? Wyzynali tam, gdzie
    miało to dla nich sens.

    > Jak już pisałem - zawsze jest jakiś cel wyżej. Dojdziesz do samolubnych
    > genów;)

    Ponownie tak, ale co Ty chciałbyś właściwie wykazać, że jest inaczej?
    Ludzi, którzy zabijają dla samego zabijania nazywamy psychopatami.
    Pozostała rzesza zabójców ma pragmatyczne powody, które zapewne, w wielu
    przypadkach da się sprowadzić do czegoś w poblizu ww. genów.

    > Wykluczanie przypadku wojskowych z dyskusji na temat zabijania wroga na
    > wojnie jest... no niereprezentatywne;)

    Mowa o zawodowcach. Z nich, okupant nie będzie miał na ogół żadnego
    pozytku, za wyjatkiem obraczonej duzym ryzykiem niewolniczej pracy.

    --
    Marcin