  • Data: 2005-02-07 20:18:02
    Temat: Re: Przesluchanie na odleglosc strony
    Od: "Piotr" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "wd" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Pomijając sprawę sądową, to w toku postępowania przygotowawczego możesz
    > zostać przesłuchany w miejscu swojego pobytu w drodze tzw. pomocy prawnej.
    > wypadku rozprawy niby też, źle to skomplikowane i rzadkie rozwiązanie, acz
    > prawie obecnie dopuszczalne.

    Nie wiem jak w innych Sądach, ale w Łomży często zwracamy się o
    przesłuchanie w drodze pomocy prawnej w toku postępowania przed Sądem,
    jeżeli odległość od miejjsca zamieszkania strony do Sądu jest znaczna.
    Oczywiście w pierwszej kolejności należy ustalić, czy w ogóe konieczne jest
    łuchanie np. świadka bezpośrednio przed sądem, bo często wystarczy
    odczytanie jego zeznań złożonych w postepowaniu przygotowawczym.
    Rzadko, jedynie w naprawdę skomplikowanych sprawach, przy kluczowych
    świadkach, bezpośrednie przesłuchanie przed Sądem rozpoznającym sprawę może
    być niezbędne, gdyż Sąd wezwany nie ma pełni wiedzy o sprawie, a nie
    wszystkie pytania da się przewidzieć.
    AS Piotr