  • Data: 2007-11-06 16:03:38
    Temat: Re: Przepadek spadku na rzecz Skarbu Państwa
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    t...@g...com wrote:
    > Ostatnio usłyszałem ,że jeżeli po 10 lat od śmierci osoby nie zostanie
    > przeprowadzone postępowanie spadkowe, to spadek przepada na rzecz
    > Skarbu Państwa.

    Na początek na rzecz gminy, w której zmarły mieszkał. Jak się nie da jej
    ustalić (np. nie miał stałego miejsca zamieszkania na terenie RP) -
    dopiero wtedy na skarb państwa.

    > Szukałem takiego zapisu w KC ,ale nic takiego nie
    > znalazłem. Może to ktoś potwierdzić ,albo zdementować ?

    Może chodzi o to, że po 10 latach przedawniają się tego typu roszczenia?
    (art. 118 KC)

    Jak w ciągu 10 lat nikt się nie zgłosi - to roszczenie o spadek się
    przedawnia.