  • Data: 2003-08-06 06:17:56
    Temat: Re: Przejęcie działki przez zasiedzenie - pytanie
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bgq4mi$b7l$1@news.onet.pl...
    > Sprawa wygląda następująco:
    > Jest sobie działka której współwłaścicielami są 4 różne osoby, od prawie
    25
    > lat podatek od tej działki płaci jedna osoba, ta osoba również zajmuje się
    > regularnym porządkowaniem tej działki, pozostali współwłaściciele nie
    > wykazują żadnego zainteresowania płacenia podatku i dbaniem o porządek na
    > działce. Czy możliwe jest przejęcie działki przez zasiedzenie przez osobe
    > płacącą i zajmującą się nią?. Jakie warunki należy spełniać, jakich
    > formalności dopełnić, ile może to kosztować (mam na mysli prawnika,
    rozprawy

    wlasnie takie warunki jak opisales :) czyli placenie i zasiedzenie, tzn
    zajmowanie sie nia, urzytkowanie jej itd, swiadkowie potwierdzajacy te fakty
    zapewne sie znajda, okres jaki byl potrzebny to wlasnie 20, albo 25 lat,
    tego musialbys sie dowiedziec w urzedzie gminy czy jaki tam odpowiada za
    tereny

    jesli nie zamierzasz na tej dzialce nic stawiac, albo jej sprzedawac, tylko
    dalej w podobny sposob ja urzytkowac, to wstrzymaj sie narazie z
    formalnosciami, jak przez tyle lat byla cisza to raczje rodzinka czy kto tam
    jest wspolwlascicielami nie powinna sie odezwac, szkoda kasy na i zachodu na
    te formalnosci, jednak jesli cos zaczynaja szurac, albo zamierzasz w jakis
    sposob zmieniac forma zabawy z dzialka to wtedy najpierw do urzedu i tam ci
    powiedza dokladnie jak i co dalej