  • Data: 2022-05-22 13:29:29
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jesteś w mylnym błędzie. Otóż art. 2 p.12 PoRD mówi co to jest przejazd
    > rowerowy a art. 27 p.1 mówi że rowerzysta na nim ma pierwszeństwo. Z
    > tego wynika że nie ma prawa istnieć w przyrodzie takie miejsce gdzie
    > jest wyznaczony przejazd rowerowy a rowerzysta nie ma na nim
    > pierwszeństwa, no chyba że nie wiem co to logika.

    Nie wiesz, co to logika. Nawet sam udowodniłeś to powyżej. :-) W
    przepisach drogowych jest gradacja. Po pierwsze i najważniejsze są
    polecenia kierujących ruchem. W dalszej kolejności światła. Potem znaki
    drogowe, a na końcu przepis.

    Zatem znakami drogowymi można zmienić zapis ustawowy. Na skrzyżowaniu
    pierwszeństwo (wg przepisów) pojazd nadjeżdżający z prawej strony. I
    teraz radośnie się upierasz, ze te znaki na poprzecznych, to nie maja
    znaczenia, bo przepis jest jasny?

    Ponieważ jednak masz trochę racji i o ile od strony rowerzysty przekaz
    jest jasny i oczywisty (ma znak), to od strony kierowcy może być
    problem. Stąd mój pomysł z ustawianiem lub nie znaków informacyjnych i
    stosowaniem zamiennie ostrzegających. Przejazd dla rowerów oznacza -
    powierzchnię jezdni lub torowiska przeznaczoną do przejeżdżania przez
    rowerzystów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi. Jak na drodze nie
    bedzie znaku odpowiedniego, to kierujący będzie wiedział, że ma
    pierwszeństwo :-)

    Natomiast nie ma to nic wspólnego z logiką. Normuje to art. 5 Ustawy
    Prawo o ruchu drogowym. Na Twoją wątpliwość odpowiada zwłaszcza ustęp 1.

    --
    Robert Tomasik