  • Data: 2022-05-22 15:19:11
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak widać, nic nie wskazuje na to co ty twierdzisz, czyli na jakieś
    > różnice znaczeniowe.

    Jak nic? Przecież nawet sam to znalazłeś. Znak A-24 ,,rowerzyści"
    ostrzega o miejscu, w którym rowerzyści wjeżdżają z drogi dla rowerów na
    jezdnię lub przez nią przejeżdżają. Z tego nie wynika, że rowerzysta ma
    pierwszeństwo.

    Znak D-6a ,,przejazd dla rowerzystów" oznacza miejsce przeznaczone do
    przejeżdżania rowerzystów w poprzek drogi i w jego wypadku właśnie jest
    problem, bo ustawa daje pierwszeństwo rowerzyście, a ustawodawca nie
    wymyślił znaku dla kierujących informującego go o tym, że zmienił
    oznakowaniem unormowanie ogólne.

    Postawienie znaku A-24 nie wyznacza miejsca, a jedynie ostrzega.

    > Ustosunkuj się do znaku P-11 bo to jakoś pominąłeś.

    Bo on sam bez D-6a/b nie wyznacza pierwszeństwa moim zdaniem. Ale mam
    świadomość, że nie jest to ścisłe i dlatego w mojej ocenie nie powinno
    go tam w ogóle być.

    Uważam, że na wylocie takiej DDR powinny być znaki C-13A (czy C-16a)
    oraz B-20 lub A-7. Na drodze dla pojazdów A-24. NA takiej drodze nie
    powinno być P-11.

    --
    Robert Tomasik