  • Data: 2022-05-22 14:10:24
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 22 May 2022 13:29:29 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zatem znakami drogowymi można zmienić zapis ustawowy.
    No OK, nie pomyślałem o tym a powinienem :)

    > Ponieważ jednak masz trochę racji i o ile od strony rowerzysty przekaz
    > jest jasny i oczywisty (ma znak), to od strony kierowcy może być
    > problem. Stąd mój pomysł z ustawianiem lub nie znaków informacyjnych i
    > stosowaniem zamiennie ostrzegających. Przejazd dla rowerów oznacza -
    > powierzchnię jezdni lub torowiska przeznaczoną do przejeżdżania przez
    > rowerzystów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi. Jak na drodze nie
    > bedzie znaku odpowiedniego, to kierujący będzie wiedział, że ma
    > pierwszeństwo :-)
    Nie bardzo widzę różnicę pomiędzy D-6a/D-6b a A-24 . Oba mówią to samo
    i nakładają na kierowcę taki sam obowiązek. A na dodatek na drodze jest
    wymalowany znak poziomy P-11 i ew. P-23. Widzi go i rowerzysta i
    kierowca. No to co, należy go nie malować? No to skąd wtedy rowerzysta
    będzie wiedział że to jest przejazd dla niego?

    --
    Jacek
    I hate haters.