    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przedsiębiorca - oszust po raz kolejny.
    Date: Fri, 3 Aug 2007 00:52:51 +0200

    On Thu, 2 Aug 2007, ps wrote:

    > Zgadza się. Na dowodzie wpłaty nie ma jednak informacji, czy może towar
    > sprzedano z niższym VAT niż wolno, czy w ogóle doliczono VAT itd. Ale To w
    > sumie pewnie da się rozliczyć jakoś proporcjami, nie mam siły dziś tego
    > zgłębiać :D (wiem - 'to po ki w.j się wtrącasz' :D)

    :)
    Wystarczy, że podatnik to udokumentuje w sposób który przyjął *dla
    własnej ewidencji VAT* - przepis pozwala prowadzić ją *dowolnie*,
    ale wymaga żeby robić to *tak*, aby zapewnić zebranie danych
    potrzebnych dla prawidłowego sporządzenia deklaracji.
    Podstawą jest, że US będzie w razie kontroli wiedział ze
    transakcja była - z ustaleniem szczegółów da sobie radę, zapewniam :)

    [...]
    > Zgadza się. Więc jak ma go 'wydać' ? Położyć przy kopercie, może sam wskoczy?
    > :D

    Dlaczego wyciąłeś cytat ktory "napisałem u samej góry"?
    Ma go WYDAĆ - jak ktoś go bedzie CHCIAŁ.
    Chce to przyjdzie.
    Albo pośle umyślnego z pełnomocnictwem do odebrania.
    Wola klienta :)
    Dopóki nikt paragonu nie chce to nie trzeba wydawać :|

    > Żeby móc skorygować VAT na dokumencie sprzedaży musi być wyszczególniona
    > stawka VAT i kwota VAT, więc .. paragon musi być. Inna sprawa, czy u
    > kupującego :D

    Tak, najprościej dlatego (*jeśli* byłby obowiązek ujęcia w kasie
    fiskalnej, co zaznaczałem że miejsca mieć nie musi), jest umówić
    się na wystawienie faktury.
    Paragon zostaje u sprzedawcy i wszyscy są zadowoleni, nie ma ryzyka
    utraty.

    > LOL :)

    Ano, tak jest :)
    Tylko niektóre przepisy przewidują obowiązek dostarczenia (wysłania)
    faktury - zdaje się np. tak jest w prawie telekomunikacyjnym.

    pzdr, Gotfryd