    Subject: Re: Przedłużenie umowy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 06 Sep 2011 02:44:42 +0200
    From: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 06-09-2011 o 00:02:50 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Upieram się że w przypadku zerwania umowy zaraz po jej rozpoczęciu.
    >
    > Operator zaoferował mi niską cenę w zamian za pewność że będzie ode mnie
    > tą niską cenę ciągnął przez 2 lata. Więc może sobie "zaksięgować" już
    > konkretne pieniądze ode mnie jako prawie pewne i na ich poczet zaciągnąć
    > jakieś zobowiązania. Po zerwaniu tej umowy, nagle mu się te pieniądze
    > ode mnie rozpływają.
    >
    > Znowu kiedy zrywam umowę miesiąc przed jej końcem, prawie wypełniłem
    > swoje zobowiązanie wobec operatora, już ściągnął ode mnie 23/24 kasy
    > którą mu obiecałem zapłacić, strata niewielka.

> [...]

    Ryzyko operatora, jak i każdego biznesu. Tylko widzisz, w moim przypadku
    operator mający cały sztab ludzi, mający najnowsze technologie etc,
    powinien być zobligowany do przypomnienia mi, że jakąś durną umowę kiedyś
    tam podpisałem i czy chcę ją przedłużyć (chociażby w fakturze przesyłanej
    emailem). Prawo jednak w tym przypadku działa na jego korzyść, a ja będąc
    zalatanym trybikiem, który ma tysiąc innych umów i rachunków, muszę każdy
    durny papierek przeglądać każdego dnia, czy przypadkiem nie kończy mi się
    umowa za pół roku, bo a nuż automatycznie może być przedłużona, jeśli nie
    złożę wypowiedzenia ponad miesiąc przed upływem terminu.

    Trudno, stało się - zagapiłem się. Jednakże nie uważasz, że ja już swoje
    operatorowi "odrobiłem" i to operator powinien mnie zachęcić do dalszego
    korzystania z jego usług? Niech najpierw się postara (chociażby dobrym
    gestem przypomnienia - taka prowizoryczna troska o klienta,a potrafi
    zdziałać cuda, w przeciwieństwie do praktyki jak w tym przypadku, której
    skutkiem będzie jeszcze jeden rok... i nigdy więcej, oraz moja negatywna
    opinia wśród potencjalnych klientów), a później spija śmietankę w formie
    "księgowania", jak to napisałeś. Wg mnie regulaminy tego typu powinny być
    zakazane, a jeśli już dozwolone, to bez płacenia chorych kar za nic, jeśli
    jeszcze nie weszły w życie. Nie miałbym nic przeciwko, gdyby umowa
    przeszła na czas nieoznaczony a usługi świadczone wg normalnego cennika,
    tak jak to było w poprzednich latach. Nie miałbym też nic przeciwko, gdyby
    przedłużenie następowało w dniu wygaśnięcia obowiązującej umowy. Ale
    miesiąc przed?! W dobie informatyzacji?! Takie debilizmy były może
    właściwe jeszcze na początku poprzedniej dekady, gdy to wszystko musiało
    być ręcznie sterowane. W tej chwili wszystko odbywa się online,
    automatycznie i bez większego zaangażowania czynnika ludzkiego. Nie
    miałbym też nic przeciwko, gdybym mógł bez kar odstąpić od umowy, bo jakby
    nie było, obecna umowa kończy się dopiero 25-go września, zatem
    przedłużenie działać będzie od 26-go września.

    I zauważ, że nie dość, że nie skorzystałem jeszcze z usług, to umowa
    działa już na moją niekorzyść.

    Ale o kretynizmach w polskim prawie moglibyśmy dyskutować do rana ;-)

    Mimo wszystko dzięki za głos w dyskusji.

    PS. Tak, pluję sobie w brodę, bo widziały gały co podpisywały... Mam
    nauczkę na przyszłość, oraz postulat do pierdzistołków na Wiejskiej, by
    tego typu buble likwidować ;-) Chociaż to już nie w tym życiu... nie w tym
    kraju...

    --
    Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
    Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.