    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przedawnienie KK - proszę o pomoc
    Date: Mon, 17 Sep 2007 17:09:02 +0200

    Użytkownik "grejfiq" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:fcm2n6$67s$1@inews.gazeta.pl...

    > Witaj ponownie !
    >

    > Problem jest taki że nie mam na miejscu tych dokumentów, są one w innym
    > mieście i nie mogę sprawdzić tej klauzuli mediacji.
    > Co by to zmieniło gdybym taką klauzule podpisał w umowie ?
    > Tak czy inaczej umowa została wypowiedziana przez bank w 10.2003.
    > Otrzymałem jeden list polecony pt. wezwanie do zapłaty i ze sprawa
    > zostanie skierowana do sadu, po czym zmienila sie firma windykacyjna i
    > znowu dostaje listy zwykle.
    > Czyli co, mam rozumieć ze poprzednia firma sobie odpuściła i sprzedała
    > dlug dalej?
> [...]

    jak zadzwoni, to powiedzieć, tak jak ja ostatnio powiedziałem takiej firmie
    windykacyjnjej, że ja nie wiem czy Pan/Pani dzwoni z firmy windykacyjnej i
    czy podane przez Pana/Panią dane osobowe to Pana/Pani dane osobowe; potem
    powiedzieć, że jak Pan/Pani coś chce ode mnie, proszę to sporządzić na
    piśmie, podpisać czytelnie i własnoręcznie i doręczyć na mój adres; wtedy
    ustosunkuję się merytorycznie; nic ci nie zrobią, że np. odmawiasz rozmów
    telefonicznych - jak cię ścigają za dług, to niech to robią tak, byś miał
    możliwość weryfikacji prawdziwości ich twierdzeń

    jeżeli w umowie jest klauzula mediacyjna, to zmienia to tylko to, że w razie
    wezwanie cię do próby mediacyjnej musisz się stawić na dzień i termin
    wyznaczony przez mediatora; najczęsciej jeszcze przedtem strony wyznaczają
    neutralną osobę - mediatora, który prowadzi mediację; myślę, że takich
    zapisów w 2001r. nie stosowano, gdyż ta zmiana o mediacji weszła do kpc w
    2005r. (grudzień)

    pzdr