    From: crazy bejbi <t...@n...ma>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Provider przycina lacze...
    Date: Sat, 19 Dec 2009 18:12:41 +0100

    FlashT pisze:

    > 20 000 PLN za 200Mbps to dosc duzo... w ATM'ie mam prawie polowe taniej...
    > Place wystarczajaco duzo, zeby wymagac.
    > Przeciez slowo nielimitowane nie odnosi sie do nieskonczonej predkosci...

    tak zabrzmiało szczerze mówiąc.

    > odnosi sie tylko i wylacznie do sposobu zarzadzania pasmem... nie wiem czemu
    > sie tak wszyscy uczepili tego stwierdzenia...

    jak masz 20Mbitów to masz 20 Mbitów i nie ma tam zarządzania pasmem,
    oprócz tego, że dostawca daje ci 20Mbitów. Nie spotkałem sie z umowami
    operatorskimi w Polsce, które są "nielimitowane". Zawet zaryzykowałbym
    stwierdzenie, że takowych nie ma. Nawet dostęp np. do PL-IX też jest
    nielimitowany, niemniej jest limitowany np. techniczną przepustowością
    portu jaki wykupujesz (1Gigabit). Inna sprawa, że przy większych
    przepustowościach nie bardzo jest to mierzyć. Teoretycznie możesz
    ściągać dane z jakiegoś dedykowanego serwera operatora w przypadku GTS o
    którym pisze to noc.gts.pl, niemniej stamtąd nie ściągniesz pewnie
    więcej niż 5-7MB/s i to też nie będzie transfer stały (bo nie tylko Ty z
    tego korzystasz).
    Skoro chodzi o łącze operatorskie to podaj więcej danych - bo wyglądało
    jakbyś pisał o jakiejś ziomalskiej sieci lokalnej (takie odniosłem
    wrażenie).
    To co piałeś o jakims proxy GTS tez jest jak dla mnie naciągane (kto
    dzisiaj korzysta z proxy ... ?)

    Napisz dokładnie jak testujesz łącze i co ci się w tym testowaniu nie
    zgadza - od tego zaczniemy.

    Inna sprawa, to napisałeś, że składałeś reklamację, ale nie na piśmie.
    Jak czegoś nie ma na piśmie, to możesz założyć z dużym
    prawdopodobieństwem , ze "tego nie ma". Na pewno masz też w umowie
    informację, że wszelkie reklamacje muszą być pisemne. Rozumiem, że
    dzwoniłeś i ... no właśnie co ? zrobiłeś zadymę, że źle działa ?
    wyjaśniłeś podając dowody, że źle działa ? Na pewno jakoś się osoba z
    którą rozmawiałeś ustosunkowała ?
    Generalnie - podaj więcej danych i zacznij od reklamacji pisemnej.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7