  • Data: 2009-12-19 17:38:20
    Temat: Re: Provider przycina lacze...
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

    FlashT pisze:

    > To nie jest umowa operatorska... nie chodzi o lacze operatorskie.

    Skoro nie jest to umowa operatorska, to raczej też (domyślam się
    oczywiście) kwota jest niezbyt wygórowana. W związku z tym oczekiwanie
    np. 20 Mbitów na zasadzie "bo kiedyś tak było" - jak piszesz w innym
    poście umowa jest sprzed 10 lat- jest raczej nieporozumieniem.
    Nie wiem oczywiście jaką masz umowę, ale w 99,9% przypadków umów
    klienckich jest mowa o "przepustowości do ..."
    Jak masz w umowie dostęp nielimitowany (co mogło być
    błędem/niedoprecyzowaniem sprzed - jak piszesz - 10 lat) to raczej i tak
    nie udowodnisz dostawcy, że cokolwiek ci blokuje. On zawsze może
    powiedzieć, że tyle ma (np.w tym węźle) i to właśnie jest jest
    nielimitowanie i tyle ci daje ... Raczej mała szansa, żeby udowodnić, że
    tak nie jest. Owszem - nawet jak było kiedyś więcej - to zawsze dostawca
    może powiedzieć, że wymienił sprzęt (bo stary się popsuł, a nowego nie
    ma o takiej przepustowości), albo zrobił downgrade przepustowości do
    węzła, albo "kable zamokły i mają większą tłumienność i przepustowość
    spadła / i tysiące innych wytłumaczeń.

    > Tylko po co? Oczywiscie moge sie rozpisac i udostepnic wszelkie materialy z
    > ostatnich 6 miesiecy, jak i z przed zalozenia limitu, istnieje jednak
    > mozliwosc, ze provider sam sie przyzna do obcinania lacza, wiec na razie nie
    > ma co uruchamic procedury udowadniania tego faktu. W chwili obecnej, wezmy
    > to za pewnik.

    1. Provider się nie przyzna. Uznaj to za pewnik. On nie ma w tym interesu.
    2. Jak czegoś nie masz na piśmie, to prawnik ci nie pomoże. Moja
    przygoda w firmą jedną z największych w Polsce: kupuję u nich łącze za
    ponad 10tys netto miesięcznie. Od jakiegoś czasu miałem krótkie
    rozłączenia sesji bgp (z tego co wiem z winy ich podwykonawcy - taka
    jest zawsze diagnoza) Niektóre 3 minutowe, niektóre po 20-30 minut. Parę
    razy w miesiącu.
    Teoretycznie przerwy były na tyle krótkie, że się nie kwalifikowały w
    sumie do rekompensaty (nie przekraczały np. 4 godzin miesięcznie). Ale
    były bardzo upierdliwe, bo co prawda bgp działa tak, że cały ruch
    przejdzie na drugie łącze, ale nie natychmiast - przełączenie chwilę
    trwa i bywa to denerwujące. Ale w drugim miesiącu przerwy przekroczyły
    grubo ponad 4 godziny i zgłosiłem reklamację na piśmie, podając wycinki
    z logów mojego serwera kiedy była zerwana sesja. Odpowiedź przyszła, że
    owszem uwzględnią reklamację, ale w zakresie tylko tych przerw, które
    były zgłoszone jako awarie u nich i miały numery zgłoszeń. O pozostałych
    oficjalnie nic nie wiedzą (czyli mogło ich nie być, lub mogły być nie z
    ich przyczyny).
    Dlatego teraz zgłaszam KAŻDE rozłączenie sesji na łączu - nawet takie
    trwające 3 minuty. Dla ew. reklamacji gdyby była.

    Dlatego tobie radzę to samo. Nie zgłosiłeś problemu - provider powie, że
    o nim nic nie wiedział - Twoje statystyki nie będą miały znaczenia.
    Provider ci powie - że przepustowość była mała, bo ... pewnie nie
    korzystałeś z łącza (w sumie nie masz obowiązku korzystać 24/dobę) ...

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7