    From: "J.Jackowski" <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prośba o interpretacje :)
    Date: Wed, 09 Apr 2008 21:42:23 +0200

    kuba pisze:
    > J.Jackowski <n...@p...pl> napisał(a):

    Po pierwsze dzięki za pomoc :) W końcu ktoś dał jakiekolwiek info :)

    > [...]
    > A czy te nieruchomości władnące uzyskały dostęp do drogi publicznej po
    > ustanowieniu służebności? Jeśli tak to chyba lepiej byłoby się zastanowić nad
    > zniesieniem służebności gruntowej za wynagrodzeniem (art. 294 k.c.) lub bez
    > wynagrodzenia (art. następny).

    Niestety nie. One miały wcześniej dojazd do drogi gminnej. Z informacji
    jakie posiadam ten wpis jest dla części nieruchomości błędny (wpisali
    numery działek wszystkich obecnych). Dwie nieruchomości władne posiadały
    działki po drugiej stronie mojej nieruchomości, teraz ma tam tylko
    jedna. Jednak pomiędzy jeszcze jest jedna nieruchomość, przez którą nie
    mają prawa przejazdu (właściciel sie nie godzi na przejazd). Czy to
    wystarczy aby znieść służebność na podstawie art 295 k.c. ??

    > Nie, gdyż wymagałoby to pewnie użycia siły, a nie wolno jej stosować względem
    > osób, gdy w chodzi w grę ochrona własna posiadania nieruchomości w postaci
    > samopomocy.

    To może z innej beczki :) Czy jak postawie ogrodzenie wokół działki w
    granicy nie zostawiając pasa 2m z innej strony niż zachodnia to będę
    mógł mieć jakieś problemy ?? Z zachodu odsunę się o te 2 m. Mimo to i
    tak nie będzie można z tej służebności skorzystać bo nie dostanie się do
    zachodniej granicy. Dawniej inaczej był dojazd zrobiony i teoretycznie
    można było tylko samą zachodnią granicą jeździć. Dzisiaj trzeba dojść od
    południa lub północy.

    J.Jackowski