  • Data: 2007-06-13 23:02:39
    Temat: Re: Program komputerowy a prawo
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13.06.2007 Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisał/a:
    > Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> writes:
    > Tak, tylko że ja swoje przekonania i interpretację obowiązujących
    > przepisów buduję na wiedzy nabytej podczas studiów, a nie na tym,
    > co w Google. Jeśli chodzi o Google, to sporo się teraz dyskutuje
    > na temat patentowania algorytmów. Moim zdaniem wystarczy prawo
    > autorskie oraz jego odpowiednia interpretacja.

    Problem w tym, że my nie dyskutujemy o interpretacji PA a o rozumieniu
    słowa "algorytm". A do google odesłałem wyłącznie jako do odnośnika
    pozwalającego na pewne statystyczne oszacowanie opinii innych. To, że
    google podaje czyjes opinie nie oznacza, że to są idioci. Można samemu
    ocenić jakość każdej wypowiedzi. Zresztą nawet to o czym wyżej wspominasz,
    prawo patentowe i fakt całego zamieszania w okół tego pośrednio wskazuje,
    że coś chyba nie tak z ochroną algorytmów w prawie autorskim. Ale
    oczywiście istnieje mozliwość, że ci wszyscy, którzy to prawo patentowe
    forsują robią to niepotrzebnie bo zwyczajnie zabrakło im wiedzy zdobytej
    na studiach. Przepraszam, za drobną złośliwość.

    --
    Marcin