  • Data: 2007-06-16 10:47:23
    Temat: Re: Program komputerowy a prawo
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembi?ski) szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> writes:

    [...]

    > Ale to już jest MZ program a nie algorytm. Algorytm jest o jeden
    > poziom abstrakcji niżej: to pewien zbiór zasad (uwarunkowanych
    > czynności)

    Specyfikowanie algorytmu jako zbioru zasad ma pewnie jakiś tam sens
    (systemy regułowe), tylko że dla mnie zbiór zasad to raczej dane dla
    pewnego programu komputerowego, a nie algorytm.

    > pozwalających na uzyskanie jakiegoś rozwiązania (wyniku). Zresztą
    > może słówko idea nie jest najbardziej fortunne i dlatego nie możemy
    > się dogadać.
    >
    > Spróbujmy tak:
    > a)
    > 1. weź dowolną liczbę naturalną z przedziału 1 do 1000
    > 2. podziel ją przez 2
    > 3. jeśli podzieli się bez reszty to wyświetl, że jest to liczba
> [...]

    Można się spierać, czy podany program komputerowy jest utworem,
    czy nie.

    > (czyli wszystko, włączając algorytm jest tu dziewicze światu): jeśli
    > <a> jest utworem rozpowszechnionym to czy autor <b> naruszy prawa
    > autora utworu <a> gdy dokona rozpowszechnienia utworu <b>?

    Moim zdaniem podany przez ciebie program komputerowy po prostu nie
    jest utworem. Typowym algorytmem, który jest równocześnie utworem
    jest IMO algorytm określający zachowanie się postaci w komputerowej
    grze fabularnej.

    --
    http://www.piotr.dembi?ski.prv.pl