  • Data: 2007-06-15 13:36:17
    Temat: Re: Program komputerowy a prawo
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    > Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Pytanie o podstawę funkcjonowania programu komputerowego nazywasz
    > prostym? A znasz się trochę na komputerach, czy tylko udajesz?

    O, IMO podstawą funkcjonowania programu może być podsystem
    standardowego wejścia/wyjścia. Może być nią również sprzętowy
    podsystem przerwań. Podstawą funkcjonowania programu komputerowego
    może być również sieć komputerowa.

    Nie rozumiem natomiast tego, co zdajesz się sugerować -- że algorytm
    może być podstawą funkcjonowania programu. Dla mnie algorytm programu
    komputerowego jest po prostu programem komputerowym przeznaczonym do
    uruchomienia na pewnym abstrakcyjnym komputerze.

    Jeśli chodzi o idee, to moim zdaniem sam algorytm nie jest ideą,
    co najwyżej realizacją pewnych idei (idea sortowania w przypadku
    algorytmów sortujących, idea heurystyki w przypadku algorytmów
    heurystycznych, etc.).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl