    From: "roman małecki" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problemy ze wspolnota mieszkaniowa
    Date: Fri, 14 Oct 2005 21:25:47 +0000 (UTC)

    Adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Kupilismy z zona w wakacje mieszkanie w trzypietrowej kamienicy.
    > Mamy tu wspolnote mieszkaniowa i, jak sie okazuje, mamy z nia problemy.
    > Przede wszystkim, nie mozemy sie doczekac zebrania wlascicieli,
    > poniewaz najwyrazniej inni nie maja na to ochoty.
    > Wlascicieli jest 7 osob, przy czym pani X ma ok 42% udzialow
    > w budynku, a pan Y i pan Z, ktorzy najwyrazniej sa pod jej kontrola,
    > maja po kilkanascie procent. Sa jeszcze panstwo W i my - podobne udzialy,
    > w sumie mamy nieco ponad 25%. X, Y i Z nie mieszkaja w naszym budynku.

> [...]

    Udaj się do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sadu Rejonowego i pobierz odpis Księgi
    Wieczystej nieruchomości.
    Udaj się do Wydziału Ewidencji Gruntów i pobierz wyciąg dotyczący tej
    nieruchomości.
    Jako jeden z właścicieli masz do tego prawo.
    Dowiesz się ile jest lokali i kto jest ich właścicielem.

    Różnie należy postępować w zależności od tego czy jest to wspólnota mała (do 7
    lokali włącznie), czy duża (powyżej 7 lokali).

    Najkorzystniejszym przypadkiem byłby taki, że jest to duża wspólnota i suma
    udziałów nie równa się jeden. Możecie wtedy mając 25% zażądać głosowania 1
    właściciel = 1 głos i ewentualnie przegłosować właścicielkę 42%.

    W pozostałych przypadkach macie niewielkie szanse na wygranie.

    Jest jeszcze możliwość wystąpienia do sądu o zarząd przymusowy, ale trzeba
    mieć mocne dowody na działanie na szkodę dotychczasowego zarządcy.