eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem zaginięcia przesyłki niepoleconejRe: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!at
    lantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Mutak <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
    Date: Thu, 01 Feb 2007 22:03:49 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 18
    Message-ID: <eptkqe$ub$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <ept6np$ng6$1@nemesis.news.tpi.pl> <ept79m$blb$1@inews.gazeta.pl>
    <ept7l9$43j$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <3...@n...lechistan.com> <eptb87$41a$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <eptcqb$7sg$1@nemesis.news.tpi.pl> <eptkem$g4$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: user0.221.udn.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1170364046 971 82.139.0.221 (1 Feb 2007 21:07:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Feb 2007 21:07:26 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.9 (Windows/20061207)
    In-Reply-To: <eptkem$g4$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:443724
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Mutak" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:eptcqb$7sg$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    >> A jeśli przesyłka nie była paczką, lecz zwykłym listem, na który nie
    >> ma żadnego potwierdzenia? Czy w takiej sytuacji odpowiedzialność
    >> ponosi sprzedający? Wszak to kupujący wybrał formę przesyłki, która
    >> wyklucza wszelkie potwierdzenia nadania. Zresztą czy kupujący nie musi
    >> udowadniać, że nie odebrał przesyłki? W tym wypadku jest to równie
    >> niemożliwe jak udowodnienie wysłania....
    >
    > Rzecz w tym, że zgodnie z art. 6 kc "Ciężar udowodnienia faktu spoczywa
    > na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne". To sprzedający
    > musi dowieść, że wysłał.

    Ale jak w tym przypadku dowieść, że przesyłkę wysłano, skoro Poczta
    Polska nie rejestruje w jakikolwiek sposób listów zwykłych? Z listem
    poleconym nie byłoby problemu, jednak kupujący wybrał zwykły list.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1