eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem zaginięcia przesyłki niepoleconej
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 24

  • 1. Data: 2007-02-01 17:03:27
    Temat: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
    Od: Mutak <b...@w...pl>

    Witam!

    Mam nadzieję, że Ktoś pomoże mi rozwikłać nurtującą mnie od kilku
    tygodni sprawę. Mianowicie, kto ponosi odpowiedzialnosć finansową za
    zgubienie przesyłki niepoleconej (która nie podlega reklamacji) przez
    Pocztę Polską- sprzedający czy kupujący?
    Podkreślam jeszcze, że Kupujący Sam wybierał formę przesyłki
    (sprzedający oferował list polecony, zwykły, ubezpieczony, kurierski,
    odbiór osobisty).
    Nie ma potwierdzenia nadania czy odbioru, a Poczta Polska oczywiście
    "umywa ręce".

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam serdecznie!

    Szklany-Czlowiek


  • 2. Data: 2007-02-01 17:16:43
    Temat: Re: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Mutak napisał(a):
    > Mam nadzieję, że Ktoś pomoże mi rozwikłać nurtującą mnie od kilku
    > tygodni sprawę. Mianowicie, kto ponosi odpowiedzialnosć finansową za
    > zgubienie przesyłki niepoleconej (która nie podlega reklamacji) przez
    > Pocztę Polską- sprzedający czy kupujący?
    > Podkreślam jeszcze, że Kupujący Sam wybierał formę przesyłki
    > (sprzedający oferował list polecony, zwykły, ubezpieczony, kurierski,
    > odbiór osobisty).
    > Nie ma potwierdzenia nadania czy odbioru, a Poczta Polska oczywiście
    > "umywa ręce".

    Wydaje mi się, że wg. KC kupujący: Art. 544. § 1, Art. 548. § 1.


    --
    Filip.


  • 3. Data: 2007-02-01 17:18:35
    Temat: Re: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości
    news:ept79m$blb$1@inews.gazeta.pl...

    > Wydaje mi się, że wg. KC kupujący: Art. 544. § 1, Art. 548. § 1.

    Oczywiście, ze kupujący - jeśli tylko sprzedający zdoła dowieść, że wysłał taką
    przesyłkę. i tu jest właśnie problem.


  • 4. Data: 2007-02-01 17:35:55
    Temat: Re: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Oczywiście, ze kupujący - jeśli tylko sprzedający zdoła dowieść, że
    > wysłał taką przesyłkę. i tu jest właśnie problem.

    Cóż, jeśli jest to paczka lub pakiet, to przeważnie jakiś kwitek jest...


  • 5. Data: 2007-02-01 18:07:01
    Temat: Re: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:32l994-uge.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Robert Tomasik wrote:
    >
    >> Oczywiście, ze kupujący - jeśli tylko sprzedający zdoła dowieść, że
    >> wysłał taką przesyłkę. i tu jest właśnie problem.
    > Cóż, jeśli jest to paczka lub pakiet, to przeważnie jakiś kwitek jest...

    Jeśli jest kwitek, to odpowiada kupujący na zasadzie przytoczonego w tym wątku
    artykułu. Jedyne co musi dowieść sprzedający, że wysłał.


  • 6. Data: 2007-02-01 18:47:11
    Temat: Re: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
    Od: Mutak <b...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    > w wiadomości news:32l994-uge.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    >> Robert Tomasik wrote:
    >>
    >>> Oczywiście, ze kupujący - jeśli tylko sprzedający zdoła dowieść, że
    >>> wysłał taką przesyłkę. i tu jest właśnie problem.
    >> Cóż, jeśli jest to paczka lub pakiet, to przeważnie jakiś kwitek jest...
    >
    > Jeśli jest kwitek, to odpowiada kupujący na zasadzie przytoczonego w tym
    > wątku artykułu. Jedyne co musi dowieść sprzedający, że wysłał.

    A jeśli przesyłka nie była paczką, lecz zwykłym listem, na który nie ma
    żadnego potwierdzenia? Czy w takiej sytuacji odpowiedzialność ponosi
    sprzedający? Wszak to kupujący wybrał formę przesyłki, która wyklucza
    wszelkie potwierdzenia nadania. Zresztą czy kupujący nie musi
    udowadniać, że nie odebrał przesyłki? W tym wypadku jest to równie
    niemożliwe jak udowodnienie wysłania....


  • 7. Data: 2007-02-01 18:55:56
    Temat: Re: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Mianowicie, kto ponosi odpowiedzialnosć finansową za zgubienie przesyłki
    > niepoleconej

    Ten kto zgubił, a że nie ma dowodów nadania to i nie ma winnego.

    +inż.leva+


  • 8. Data: 2007-02-01 20:35:09
    Temat: Re: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w
    > wiadomości news:ept79m$blb$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> Wydaje mi się, że wg. KC kupujący: Art. 544. § 1, Art. 548. § 1.
    >
    > Oczywiście, ze kupujący - jeśli tylko sprzedający zdoła dowieść, że
    > wysłał taką przesyłkę. i tu jest właśnie problem.

    Czy w przypadku, gdy swoich praw dochodzi kupujący, czy nie powinien
    udowodnić że sprzedający nie wysłał? Trochę to brzmi dziwnie, ale
    chciałbym się upewnić :-)

    --
    Filip.


  • 9. Data: 2007-02-01 20:54:00
    Temat: Re: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mutak" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:eptcqb$7sg$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A jeśli przesyłka nie była paczką, lecz zwykłym listem, na który nie ma
    > żadnego potwierdzenia? Czy w takiej sytuacji odpowiedzialność ponosi
    > sprzedający? Wszak to kupujący wybrał formę przesyłki, która wyklucza wszelkie
    > potwierdzenia nadania. Zresztą czy kupujący nie musi udowadniać, że nie
    > odebrał przesyłki? W tym wypadku jest to równie niemożliwe jak udowodnienie
    > wysłania....

    Rzecz w tym, że zgodnie z art. 6 kc "Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na
    osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne". To sprzedający musi dowieść,
    że wysłał.


  • 10. Data: 2007-02-01 20:55:52
    Temat: Re: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości
    news:eptitp$18g$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy w przypadku, gdy swoich praw dochodzi kupujący, czy nie powinien
    > udowodnić że sprzedający nie wysłał? Trochę to brzmi dziwnie, ale chciałbym
    > się upewnić :-)

    Nie. Istota sprzedaży polega na tym, że do obowiązku sprzedającego należy
    wysłanie rzeczy,a do obowiązku kupującego zapłata. Każda ze stron ma dowieść,
    że dopełniła swoich obowiązków. Zresztą nie wyobrażam sobie dowodu na to, że
    ktoś czegoś nie wysłał.

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1