    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z kancelarią radcowską - OSZUST
    Date: Tue, 21 Feb 2006 01:36:47 +0100

    Castillon napisał(a):
    > Mój problem: kancelaria radcy prawnego w imieniu swego klienta, firmy
    > handlowej, zamawia u mnie robotę typu reklamowego. Hasło, treść, całość
    > ma się znaleźć na stronie internetowej klienta, w przyszłości na
    > ulotkach reklamowych. Praca wykonana w trybie ekspresowym, klient wyraża
    > swą jak najlepszą opinię, montuje całość i uruchamia. Oczywiście
    > istnieją dowody na to kto jest prawdziwym autorem, choć firma w ogóle
    > nie unika tego tematu i nie zaprzecza faktom. Twierdzi tylko, że miał
    > zapłacić "mecenasik", ich zgoda na takie działania w podpisanej z
> [...]

    Wygląda na to, że ta praca może podpadac pod prawo autorskie.
    A w takim razie, to firma, która rozpowszechnia (na stronie internetowej
    jak rozumiem) Twój utwór powinna mieć umowę (pisemną). Umowę z twórcą,
    albo osobą, której twórca (p i s e m n i e) przekazał autorskie prawa
    majątkowe.

    A bezprawne rozpowszechnianie cudzego utworu stanowi powód do zażądania
    dwukrotności (a przy zawinieniu trzykrotności) wynagrodzenia. Oprócz
    tego jest przestępstwem.

    Zacznij może zatem od przygotowania sobie zrzutu z ekranu (dowód że
    rozpowszechnili) i zebrania wszystkich dowodów potwierdzających, że to
    Ty jesteś autorem, a potem wystąp do rzeczywistego klienta, oficjalnie,
    o zapłatę wynagrodzenia, a w zasadzie najlepiej to od razu przynajmniej
    dwukrotności (przyjmując chwilowo ich nieumyślność) i zażądaj
    zaprzestania naruszeń, czyli zdjęcia Twojego utworu z ich strony.

    Ps. Nie bardzo rozumiem pomysł z zamawianiem usług reklamowych przez
    radcę prawnego, który miałby za nie płacić.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl