  • Data: 2005-10-18 16:27:39
    Temat: Re: Problem z dokumentacją do kapitału początkowego.
    Od: "Maria" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dj2r78$h2n$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > najkorzystniejszych) ze wzgledu na to, że nie spełniały wymogów ustawowych
    > (odpowiednie pieczątki, podpisy itp. na dokumentacji). Sytuacja wygląda
    tak,
    > że firma dawno nie istnieje, a właściciel podobno polecił zaufanemu
    > pracownikowi spalić dokumentację - prowadził podwójną księgowość i
    wszystko
    > jasne. W związku z brakiem list płac zostały odtworzone jakieś dokumenty,
    > aby coś ludziom dać w garść. To niestety ZUS-owi nie wystarczyło i tego
    > okresu nie wziął pod uwagę. Na odwołanie się od decyzji ZUS jest miesiąc.
    Co
> [...]
    wskaźnikiem
    > bezrobocia, więc dla młodych, którzy życie zawodowe rozpoczęli w latach
    > 90-tych i bywają często bezrobotni znaczenie ma każda złotówka, która
    wpływa
    > na ich przyszłą emeryturę. Czy są jakieś procedury przewidziane w takich
    > przypadkach?
    > Część z was już może ma jakieś doświadczenie w temacie "kapitału
    > początkowego", a opisane przeze mnie problemy mogą nie być rzadkością.
    > Proszę o jakieś wskazówki znawców tematu. Pozdrawiam, Graszka.

    Należy odwołać się do Okręgowego Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. Jest
    na to czas 30 dni od otrzymania decyzji z ZUS.
    Oddziały ZUS różnie podchodzą do tych spraw. Jedne uznają pieczątki firmowe
    inne tylko imienne.
    Jeśli nie ma już zakładu to ZUS winnien honorować w takim stanie dokumenty,
    w jakim były kiedyś wystawiane.
    Naprawdę warto odwoła się do Sądu.