    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem dot. nieletnich
    Date: Sat, 20 Aug 2005 00:26:07 +0200

    miodek wrote:

    > Zartujcie sobie ale mam nadzieje, ze znajdzie sie w koncu ktos kto odpowie na to
    > proste pytanie - co za to moze dostac (teoretycznie i w praktyce), czy to, ze
    > dostarczyl ten alkohol innym nieletnim cos zmieni?

    Jeśli ma już 17 lat, to pod kodeks wykroczeń oraz kodeks karny podpada
    jak pełnoletni.

    Kurator to pikuś przy możliwych zagrożeniach.

    Za rozpijanie małoletniego grożą maksymalnie 2 latka (tylko niech mi
    ktoś przypomni: małoletni to każdy poniżej 18 lat?).

    Za celowe sprowadzania bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w
    ruchu lądowym grozi do 8 lat. Dolne zagrożenie to normalnie 6 miesięcy,
    ale ponieważ był pjany, więc zwiększa się o połowę. Dodatkowo sąd może
    podać wyrok do wiadomości publicznej.

    Jeśli to były czyjeś fiaciki dojść może jeszcze zniszczenie mienia i
    krótkotrwały zabór pojazdu.

    W sumie się dziwię, że policjanci tylko wlepili mandaty po 200 zł i
    puścli wolno.

    Gnojom należy się porządne oberwanie po uszach od wymiaru
    sprawiedliwości - skoro rodzice się z wychowaniem spóźnili.

    Co do twoich kombinacji z zeznaniami, to za to grozi do 3 lat odsiadki
    (jeśli będzie zeznawać jako świadek w sprawie, a nie jako oskarżony).

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)