  • Data: 2005-08-19 22:11:55
    Temat: Re: Problem dot. nieletnich
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    miodek wrote:
    > Problem wyglada tak: mlodziez narozrabiala (w sumie nic wielkiego sie nie stalo
    > ), 3 osoby w wieku 19 lat i 3 osoby w wieku ponizej 18 lat (okolo 17). W nocy

    Sprecyzuj. Bo jeśli mają już 17 lat, to np. pod kodeks karny podpadają
    aż miło.

    > pod wplywem alkoholu (najwiecej mial jeden z mlodocianych - ok. 1,7 promila)
    > wypchneli 2 maluchy, ktore byly zaparkowane, stworzyli zagrozenie ruchu
    > drogowego - 3 osoby nieletnie zostaly odebrane z komisariatu przez rodzicow,
    > osoby pelnoletnie dostaly mandaty na 200 zl i zostali zwolnieni (bez badania

    To i tak ulgowo. Jeśli wypchnęli je na jezdnię i były to czyjeś
    samochody, to ja bym się starał przyznać im jakieś ładne zawiasy.

    > alkomatem). Jedna z osob pelnoletnich kupowala alkohol, po konsultacji z jakims
    > znajomym powiedzial ze za rozpijanie nieletnich moze dostac nawet wyrok w
    > zawieszeniu, w tym przypadku ponoc lepiej powiedziec ze alkohol dostarczyla
    > osoba nieletnia (np. wykradla z domu). Prosze o jakas dobra rade zeby powiedziec
    > ich rodzicom jak to lepiej rozwiazac.

    Prawdę, samą prawdę i tylko prawdę. Oraz duuuuuuuuuuuużo skruchy.
    Najlepiej prawdziwej.

    > Chodzi tez o to, czy ten nieletni, ktory powie ze dostarczyl alkohol innym
    > nieletnim bedzie mial przez to jakies dodatkowe nieprzyjemnosci? Czy mozliwe ze
    > dostanie za to wszystko kuratora? Rok wczesniej mial on wykroczenie po wypiciu
    > piwa (chyba 0,24 promila), skonczylo sie rozmowa z policjantem i rodzicem. Teraz

    Aha. Czyli młodociany alkoholik. Czy nadal dają skierowania na
    przymusowe leczenie?

    > chodzi o to, zeby zakonczyc sprawe tak, aby nieletni mial np. tylko rozmowe z
    > psychologiem lub cos podobnego ale zeby nie bylo kuratora - wtedy moze miec
    > problemy w szkole.

    Lepiej żeby teraz miał problemy z kuratorem, niż żeby potem miał
    problemy z np. grabarzem.

    > P.S.
    > Prosze sie powstrzymac od glupich (aczkolwiek sluszcznych) uwag, ze im sie
    > nalezy itp.

    Nie kombinuj. Nie może im przejść ulgowo, bo będą grzęźli dalej.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)