  • 1. Data: 2005-08-19 20:06:04
    Temat: Problem dot. nieletnich
    Od: "miodek" <k...@w...pl>

    Problem wyglada tak: mlodziez narozrabiala (w sumie nic wielkiego sie nie stalo
    ), 3 osoby w wieku 19 lat i 3 osoby w wieku ponizej 18 lat (okolo 17). W nocy
    pod wplywem alkoholu (najwiecej mial jeden z mlodocianych - ok. 1,7 promila)
    wypchneli 2 maluchy, ktore byly zaparkowane, stworzyli zagrozenie ruchu
    drogowego - 3 osoby nieletnie zostaly odebrane z komisariatu przez rodzicow,
    osoby pelnoletnie dostaly mandaty na 200 zl i zostali zwolnieni (bez badania
    alkomatem). Jedna z osob pelnoletnich kupowala alkohol, po konsultacji z jakims
    znajomym powiedzial ze za rozpijanie nieletnich moze dostac nawet wyrok w
    zawieszeniu, w tym przypadku ponoc lepiej powiedziec ze alkohol dostarczyla
    osoba nieletnia (np. wykradla z domu). Prosze o jakas dobra rade zeby powiedziec
    ich rodzicom jak to lepiej rozwiazac.
    Chodzi tez o to, czy ten nieletni, ktory powie ze dostarczyl alkohol innym
    nieletnim bedzie mial przez to jakies dodatkowe nieprzyjemnosci? Czy mozliwe ze
    dostanie za to wszystko kuratora? Rok wczesniej mial on wykroczenie po wypiciu
    piwa (chyba 0,24 promila), skonczylo sie rozmowa z policjantem i rodzicem. Teraz
    chodzi o to, zeby zakonczyc sprawe tak, aby nieletni mial np. tylko rozmowe z
    psychologiem lub cos podobnego ale zeby nie bylo kuratora - wtedy moze miec
    problemy w szkole.

    P.S.
    Prosze sie powstrzymac od glupich (aczkolwiek sluszcznych) uwag, ze im sie
    nalezy itp.

  • 2. Data: 2005-08-19 20:11:41
    Temat: Re: Problem dot. nieletnich
    Od: Max <b...@m...pl>

    Dnia 19 Aug 2005 22:06:04 +0200, miodek napisał(a):

    > P.S.
    > Prosze sie powstrzymac od glupich (aczkolwiek sluszcznych) uwag, ze im sie
    > nalezy itp.

    Nalezy im sie.

  • 3. Data: 2005-08-19 20:14:09
    Od: Max <b...@m...pl>

    Dnia Fri, 19 Aug 2005 22:14:44 +0200, Aksak napisał(a):

    > Film taki byl
    > januszek czy jakos tak...

    "Ballada o Januszku"
    Tez ogladalem.

  • 4. Data: 2005-08-19 20:14:44
    Od: "Aksak" <l...@i...pl>

    MSPANC

    Nalezy im sie, a jesli mowisz ze moldy juz mial nieprzyjemnosci z policja i
    to po alkoholu to moze jest czas zeby dostal po lapkach? Film taki byl
    januszek czy jakos tak...

    Pozdro

    Aksak

  • 5. Data: 2005-08-19 20:19:47
    Od: "miodek" <k...@w...pl>

> [...]
    > to po alkoholu to moze jest czas zeby dostal po lapkach? Film taki byl

    A moze jednak ktos odpowie na pytania zawarte w poscie? To jest chyba grupa o
    prawie a nie o moralnosci, ja nie mowie ze zrobili dobrze.

  • 6. Data: 2005-08-19 20:22:30
    Od: Max <b...@m...pl>

    Dnia 19 Aug 2005 22:19:47 +0200, miodek napisał(a):

    > A moze jednak ktos odpowie na pytania zawarte w poscie? To jest chyba grupa o
    > prawie a nie o moralnosci, ja nie mowie ze zrobili dobrze.

    Przymusu tu tez nie ma a jakos nie zauwazylem, by grupowicze chetnie
    pomagali tym po "drugiej stronie prawa".

  • 7. Data: 2005-08-19 20:29:31
    Od: "miodek" <k...@w...pl>

    > Przymusu tu tez nie ma a jakos nie zauwazylem, by grupowicze chetnie
    > pomagali tym po "drugiej stronie prawa".

    Nie chodzi o pomoc, jak to powiedziales 'tym co sa po drugiej stornie prawa',
    moze zadam pytanie tak: co grozi temu nieletniemu, ktory wezmie na siebie to, ze
    dostarczyl alkohol (wino z wlasnej piwnicy) innym NIELTENIM i sobie przy okazji
    biorac pod uwage to, ze ponad rok temu mial wykroczenie, o ktorym napisalem
    wczesniej?

  • 8. Data: 2005-08-19 20:35:27
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > biorac pod uwage to, ze ponad rok temu mial wykroczenie, o ktorym napisalem

    Grozi mu uznanie za bohatera w srodowisku przestepczym. A jak mu ego
    urosnie, to nasz bohater w koncu kogos zabije bo bedzie myslal, ze to
    szczyt bohaterstwa ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2005-08-19 21:20:17
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Grozi mu uznanie za bohatera w srodowisku przestepczym. A jak mu ego
    > urosnie, to nasz bohater w koncu kogos zabije bo bedzie myslal, ze to
    > szczyt bohaterstwa ...

    ...albo, ze zostaly mu jeszcze dwa lajfy i caly health wiec nie ma co
    sie przejmowac ;)

  • 10. Data: 2005-08-19 21:24:52
    Od: "miodek" <k...@w...pl>

    > ...albo, ze zostaly mu jeszcze dwa lajfy i caly health wiec nie ma co
    > sie przejmowac ;)

    Zartujcie sobie ale mam nadzieje, ze znajdzie sie w koncu ktos kto odpowie na to
    proste pytanie - co za to moze dostac (teoretycznie i w praktyce), czy to, ze
    dostarczyl ten alkohol innym nieletnim cos zmieni?