  • Data: 2008-01-19 18:03:09
    Temat: Re: Prawo pracy rozw. umowy
    Od: "melon" <w...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dexth" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fmsh95$r2n$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Pracowlem w zakladzie 34 lata, mialem odpowiedzialnosc materialna.
    > Zlozylem 30.11.2007 wypowiedzenie i za porozumieniem stron ze skroceniem
    > okresu wypowiedzenia do 1 miesiaca, tak, zeby zakonczoc prace 31.12.2007.
    > Pracodawca wyrazil zgode i podpisal mi to wypowiedzenie na takich
    > warunkach. Od 1 grudnia nabawilem sie urazu kregoslupa i dosraczylem do
    > zakladu dwa zwolnienia lekarskie, tak, ze juz w grudniu do pracy nie
    > chodzilem. Zglosilem sie w styczniu po swiadectwo pracy i zaczal sie
    > problem. Ze wzgledu na nie przeprowadzenie inwentaryzacji
> [...]
    W umowie o odpowiedzialności materialnej, która była niewątpliwie
    załącznikiem do umowy o pracę, były warunki na jakich odpowiadasz
    materialnie za powierzone mienie. Był tam też termin w jakim pracodawca ma
    obowiązek przeprowadzić inwentaryzację po twoim odejściu z pracy. (jeżeli
    inwentaryzacja rozpocznie się po tym terminie, nie odpowiadasz za braki)
    Podejrzewam , że chodziło o "współodpowiedzialność majątkową". Firma musi
    jakoś funkcjonować, twoi współpracownicy dalej mają pieczę nad tym mieniem.
    To że rozwiązałeś umowę o pracę, niekoniecznie znaczy, że przestałeś
    automatycznie odpowiadać materialnie za powierzone mienie..Pracodawca ma
    obowiązek powiadomienia cię o takiej inwentaryzacji, bo masz prawo w niej
    uczestniczyć. Jeżeli nie wyrażasz chęci uczestniczenia w tej inwentaryzacji,
    to nie musisz w niej uczestniczyć. Nie masz jednak prawa podważać wyniku
    takiej inwentaryzacji. Odpowiadasz za ewentualne braki, bez względu na to
    czy uczestniczyłeś w jej przeprowadzaniu, czy nie. Oczywiście szczegóły są
    zawarte w twojej umowie o odpowiedzialności materialnej (lub
    współodpowiedzialności).

    melon