  • Data: 2008-01-20 10:55:07
    Temat: Re: Prawo pracy rozw. umowy
    Od: "+Stefan+" <s...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.21fc8c9d941fe8d79897dd@news.task.gda.pl...

    > Nie przejmuj sie tym i zapomnij. Zeby ci udowodnili kradziez/malwersację
    > to trochę "świadków" trzeba ...
    >
    > Poczekaj na wyniki inwentaryzacji i na ewentualny pozew do sądu :)
    >
    > Zawsze mozesz powiedziec, ze ewentualne braki powstały po twoim
    > odejściu.

    O czym ty piszesz? Kradzież ? Mylisz pojęcia.
    On ma się rozliczyć z tego co miał w zakresie odpowiedzilaności materialnej!
    Nic nie muszą mu udowadniać. Inwentaryzacja wykaże brak na przykład 10
    wiertarek i on w zaleznościod stopnia odpowiedzialności zapłaci za nie w
    odpowiednim stopniu.
    Nie ma innego rozwiązania.

    Znam kilka ciekawych przypadków z tym związanych. Kiedyś kiosk typu Ruch i
    pan sobie załozył załogę. Załoga podpisała solidarnie odpowiedzialnośc, a
    ten pan bodaj nie. Po jakimś czasie się ulotnił.Powstało wielkie zadłużenie
    [niedobór]. Panie musiały spłacić duży niedobór..
    Inny przykład. Pani w firmie i odpowiedzialność za mienie. Inny pracownik
    okradał ją i złapała go za rękę z innym pracownikami jako świadkami.
    Udowodnili mu kradzież, spisali protokół i złożyli to pismo do zarządu
    firmy.Za 1.5 roku firma nakazała rozliczenie się pracownicy z ukradzionego
    mienia [?!]. Stwierdzali ,ze policja jest od ścigania , a firma od
    rozliczenia się z mienia . Sprawa trafiła do sądu, który łaskawie [?]
    umorzył pracownicy połowe należności [kupa piniędzy] , a resztą obciązył
    zakład.Twierdzenie sądu było takie, że pracownica powinna powiadomić policję
    o fakcie i dochodzić sądownie od złodzieja zwrotu aby stan magazynu się
    zgadzał.
    Przy takim Twoim rozumowaniu mam pytanie. Jeśli uważasz ,że firma bez
    złapania za rękę na kradzieży nie może obciązyć koszytami magazyniera to jak
    sądzisz kto pokryje straty? Na przykład. Magazynier i wielomilonowe zapasy
    częsci do samochodów. Odowiada materialnie za magazyn.W pewnym momencie
    zostawia magazyn , firma robi spis i brakuje 10 milionów zł w częściach. I
    co? Jeśli go nie złapali na kradzieży to kto zapłaci niedobór ?Ktoś musi.

    +Stefan+