  • Data: 2011-04-05 07:54:00
    Temat: Re: Prawo pracy -- aneks do umowy
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 05 Apr 2011 08:34:57 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Korzystając z okazji, czy:
    > - trzeba pisać, ale ustalenia są umowne (tyle że "muszą być wyrażone") -
    > trzeba pisać, choć to bez sensu, bo jest nieopcjonalna regulacja prawna?
    >
    > Czytam np. ten 29[1] KP i usiłuję dojść co ustawodawca raczył był
    > zapisać (niezależnie od tego co chciał zapisać

    Miałem na myśli raczej art. 151 par. 5 kp :)

    Co do tego trzy trzeba, czy warto, zdania są podzielone. Moim zdaniem
    lepiej wpisać (np. "8 godzin"), bo to będzie na 100% rozwiązywało problem
    ewentualnych roszczeń pracownika. Wprawdzie SN powiedział, że "w braku
    porozumienia stron w tym zakresie, dodatek pracownikowi nie
    przysługuje" (I PK 315/07), ale nie mamy najmniejszej gwarancji, że
    pogląd ten się utrwali.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl