  • Data: 2005-04-23 08:44:21
    Temat: Re: Prawo pracy. Przeslanki przywrocenia do pracy Pomozcie!
    Od: "gostek" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pracodawca po okresie umowy o prace , zawarl ze mna umowe zlecenie , po
    czym
    > wyrzucil mnie niepodajac przyczyn , ani slownie ani pisemnie.
    > Czy w tym wypadku mozna domagac sie przed sadem przywrocenia do pracy?
    > czy jest to sluszne rzadanie?

    Jesli chodzi o umowy zlecenia to wszelkich roszczen dochodzi sie przed sadem
    cywilnym (nie sadem pracy).

    Jedyna droga to taka, by najpierw przed sadem pracy udowodnic, ze w
    rzeczywistosci owa umowa zlecenia miala charakter umowy o prace i w drugim
    kroku dowiesc, ze rozwiazanie umowy o prace bylo niezasadne (co juz powinno
    byc latwe, gdyz wowczas taka umowa pewnie bylaby potraktowana jako umowa na
    czas nieokreslony). Jesli na umowe zlecenie wykonywalas/es podobne czynnosci
    jak wczesniej na umowe o prace (dokladna definicja w kodeksie) to mysle, ze
    jest szansa by tak zadzialac.