  • Data: 2008-05-25 18:37:13
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: Mikaichi <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jotte napisał:
    > W wiadomości news:g1a1jl$qmp$6@news.onet.pl Mikaichi <m...@v...pl>

    > Mają. W szczególnych przypadkach mają.

    EEeeeeee?

    Znow wracamy do tego, jakobym nei mogl zwolnic pracownika za
    wypowiedzeniem, bo ttak. No ale widac nei moge, bo mnie Jotte poda do
    PIPy... ;)

    > Jeszcze trudniej (oraz dłużej i drożej) jest "zwolnić" np. żonę. Nawet
    > jeśli okazała się kurwą.
    > Tam by może poluzować?

    WTF?

    > Ale pracownik? W najgorszym
    > Nie powiedziałbym, że bez poważniejszych konsekwencji.
    A jakiez to te powazne konsekwencje moga byc?
    Bo te co sa to smiech na sali.
    Kolejny przyklad jak prawo pracy nierowno traktuje pracownikow i
    pracodawcow.

    > Poza tym, jak juz pisałem, to nie sa dwie równie silne strony. Jak
    > pracownik nagle odejdzie, to pracodawca traci jedną z osób (być może
    > setek osób), któe na niego robią. Gdy pracownik nagle traci pracę to
    > traci źródło utrzymania, być może jedyne dla kilkuosobowej rodziny.

    No i tu mnie łezka płynie.

    A jak pracownik jest jednym z 3 pracownikow, to pracodawca traci 1/3 załogi.

    > Jak to nie może? Chwila moment i zamyka działalność.

    I zwalnia całą załogę ;)

    No ale to ty obstajesz, ze nei wolno zwalaniac, ze kazde zwolnienei to
    zemsta pracownikow... znaczy przepraszam... postawa obywatelska si eu
    nich pojawia i zaczynaja uderzac do PIPy...

    > Której mu zresztą nikt nie nakazywał rozpoczynać.

    Wydaje mi sie, ze bylbys szczesliwszy w jakiejs komunie, gdzie nie
    byloby pracodawcow, pracownikow. Panowalaby tam wieczna szczesliwosc i
    dobrobyt ;P
    > Wcale nie twierdzę, że mamy idealny KP. Nie mamy.

    No nie mamy.

    > Oczywiście ślepotą jest upatrywanie wszystkiego w zapisach KP, prawo
    > pracy to cały szereg aktów prawnych różnej rangi, a także praktyki
    > orzeczniczej.
    > Prawo to jest jednak całkiem dobre i nowoczesne na tle prawodawstwa
    > innych krajów unijnych.

    Nieszkodzi. Trza je doskonalic ;)