  • Data: 2008-05-25 18:32:23
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: Mikaichi <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jotte napisał:

    > Stosunek pracy (bo zdaje się to określasz bulwarowo mianem "etatu")
    a cos zlego jest w uzywaniu potocznego pojecia, będącego w uzyciu?

    > powstaje wówczas, gdy są spełnione pewne kryteria określone prawem. Co
    > więcej nawet jeśli zawarta umowa nosi miano umowy-zlecenia czy umowy o
    > dzieło, to jeśli charakter i warunki wykonywania pracy spełniają te
    > kryteria to jest to de facto i de iure umowa o pracę bez względu na to
    > co się byznesmenkowi wydaje. Oczywiście orzeka o tym sąd pracy.
    Uff, a juz myslalem, ze Jotte ;)

    > Wielu rodzajów prac nie da się wykonywać omijając przepisy, o których
    > wspomniałem, toteż czasem pracodawca może po prostu nie mieć wyboru -
    > albo umowy o pracę, albo koniec działalności.

    Hmmm, a na przyklad kto?

    > Tobie przyda się ktoś, kto weźmie cię za łeb, poda do sądu, wygra
    > odszkodowanie i polecisz w dziurawych skarpetach do domu gdzie będzie
    > czekał komornik. ;))
    ROTFL, panie, task to tylko w ameryce. Sad sasadzic ma sprawiedliwie.
    Wiec ten wymarzony milion euro opracownik moze sobie w ramki i na
    outarzyk i codziennie sie modlic. ;) Bo moze bóg da, ale są nie. ;)

    No chyba, ze znasz jakis pracedesns, gdzie w sprawie prawa pracy, jakis
    szeregowy pracownik dostał zasądzony milion, bo pracodawca go zwolnil ;)

    > Pamiętaj, że zbierasz je (doświadczenie) cały czas. Świadomość tego to
    > także doświadczenie życiowe, więc chyba jesteś na początku drogi...
    Czytajac o tym, ile to czasu pracujesz (gdzies w twoim poscie bylo) to
    mysle, ze to ty jestes na poczatku tej drogi. I wlasciwie powinienes mi
    pisac per Pan ;)

    > Przyjmijmy to na chwilę za fakt i przejdźmy niżej.

    > Ja to ujmę inaczej - to są w większości ludzie jeszcze bardziej zaradni,
    > którym nie chce się tracić czasu na organizowanie sobie pracy, toteż
    > UŻYWAJĄ pracodawców do organizowania sobie pracy i płacy jako środków
    > niezbędnych do życia, wykorzystują w razie potrzeby wynikające z
    > przepisów możliwości, a resztę czasu poświęcają na życie.
    > Mnie jakoś nie podnieca sylwetka osobnika tyrającego jak wół po
    > 18h/dobę, budującego jakiśtam interesik. Dla mnie to bezsens.
    Cóż, żeby wyjąć, trzeba włożyć.
    Kiedyś pracowałem 18g/dziennie, żeby zarobić troche wiecej niz miałem na
    etacie. Obecnie pracuje po 2-3 godziny dziennie.
    Wiec jak widzisz, etatowcy mniej czasu niż ja "mogą poświęcić na życie".
    Etatowcy nie moga zaczac dnia od kawy o 12.00 w ulubionej kafejce z
    laptopem czy bez. Etatowcy sa juz po 4 godzinach tyrania ;) O 16-tej
    musza wybiec z pracy i biegusuiem w korkach do przedszkola. Bo o 16.30
    panie przedszkolanki sa juz poirytowane ;)

    Wiec powiedz mi, kto jest bardziej zaradny? :)

    > No i już.
    Aha.

    > To bardzo dobrze. Ale plany to tylko plany - jedno zdarzenie losowe i po
    > nich, doskonale wiesz.
    Czasem jednoa a czasem wiele nie pokzyzuje.
    A na etacie nie? Jedno wypierdolenei z roboty i juz masz pokzyzowane
    plany ;)