    From: Mikaichi <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Date: Wed, 21 May 2008 21:20:50 +0200
    <g0u8jd$ifo$1@inews.gazeta.pl> <g0ua0b$5c4$1@news.onet.pl>
    <g0uh3m$21a$4@news.wp.pl> <g0ulvo$d31$1@news.onet.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>

    Użytkownik Olgierd napisał:

    > No dobrze, ale mówimy o prawie autorskim, a nie o tym czy pracodawca ma
    > mu zapewnić ciuszki i mineralną.

    No wlasnie i nie znamy umowy jaka podpisal.

    Ja opieram swoje stanowisko na tym, ze wiekszosc umow jakie widzialem,
    zawieraly klauzule, ze prawa autorskie majatkowe do wszystkiego, co dany
    czlowiek wytworzy w pracy sa pracodawcy.

    > Niekoniecznie!

    No ale mi koniecznie wlasnie to "mi" to sugeruje ;)

    > I dlatego np. jest w pr.aut. przepis, który mówi o prawach właściciela
    > egzemplarza utworu plastycznego (art. 32 ust. 1 pr.aut.). Znaczy się:
    > możesz być właścicielem przedmiotu, ale nie będą Ci przysługiwały do
    > niego autorskie prawa majątkowe (i jeszcze dobitniejszy nawet art. 52
    > ust. 1 pr.aut.).

    Zostawmy paragraf o pracach plastycznych, bo nie mamy do czyneinia z
    praca plastyczna, wiec tylko namieszamy "co by bylo gdyby program
    komputerowy potraktowac jako prace plastyczna".

    Co do drugiego art, to masz racje, pod warunkiem, ze dowiemy sie co jest
    odnosnie praw autorskich zapoisane w umowie o prace.

    Jak nie ma nic - serwisant ma punkt. Jak jest, ze sie przenosi -
    pracodawca rzuca kosza ;)

    > Jeśli to wszystko na koźlej skórze podpiszą, pastuszek krwią -- a ja
    > kopytkiem podpiszę -- to przyjmijmy, że zostaną dopełnione warunki art.
    > 53 pr.aut.
    > Jeśli tylko sobie pogadamy to adieu pomidory.

    W sprawie spornej sad (bo sprawa jest sporna i moze sad bedzie musial
    sadzic) moze jednak rozpatrzyc dowod w postaci a) swiadka naocznego, b)
    nagrania z dyktafonu. I pomimo braku formy pisemnej odkryc, ze ktos sie
    zgodzil lub nie zgodzil.

    > Tak, widziałem takie umowy/zakresy obowiązków. Są warte tyle ile papier,
    > na którym je spisano.

    Poniewaz bo? Zakres obowiazkow musi byc precyzyjny? Ale jak bardzo
    precyz\yjny musi byc? Czy moge odmowic programowania lewa reka, bo w
    umowi enei jest sprecyzowane, ze mam pisać lewą ręką tez?