  • Data: 2009-08-27 12:02:03
    Temat: Re: Prawo dyskryminacji a selekcja
    Od: "Gan" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Powinieneś móc. Niektóre sklepy sprzedają tylko tym, co mają
    > zarejestrowaną DG. Dyskryminacja jak nic.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Ok już wiem na czym polega problem - na tym, że nie wiecie o czym piszecie.
    Oparliście swoją wiedzę na skrócie pismaka i wymyślacie jakieś dziwne
    przykłady. Dyskryminacja została zdefiniowana w projekcie ustawy i właśnie,
    że nie jest dyskryminacją to o czym piszesz.
    Ustawa ma implementować konkretne dyrektywy, np. :

    - DYREKTYWA RADY 2000/43/WE wprowadzająca w życie zasadę równego traktowania
    osób bez względu na pochodzenie rasowe lub etniczne

    - DYREKTYWA RADY 2004/113/WE - wprowadzająca w życie zasadę równego
    traktowania mężczyzn i kobiet w zakresie dostępu do towarów i usług oraz
    dostarczania towarów i usług

    Kilka fragmentów z projektu ustawy dla rozjaśnienia sytuacji:

    Art. 5. 1. Nie jest dopuszczalne dyskryminowanie z jakichkolwiek przyczyn, w

    szczególności ze względu na płeć, rasę, pochodzenie etniczne, narodowość,
    wyznanie,

    światopogląd, poglądy polityczne, niepełnosprawność, wiek, orientację
    seksualną, stan

    cywilny lub rodzinny.

    4) dostępu i warunków korzystania z:

    e) usług, w tym mieszkaniowych, rzeczy oraz nabywania praw i energii, jeżeli
    są one

    oferowane publicznie.

    Art 7 ust 2 pkt 2 Nie stanowi naruszenia zasady równego traktowania:

    2) różnicowanie sytuacji osób ze względu na wiek:

    a) gdy jest to obiektywnie i racjonalnie uzasadnione celem zgodnym z

    prawem,(...)

    3) różnicowanie sytuacji osób fizycznych ze względu na płeć, jeżeli dostęp
    do

    usług, rzeczy oraz nabywania praw i energii dotyczy wyłącznie lub głównie

    przedstawicieli jednej płci i jest to obiektywnie i racjonalnie uzasadnione

    celem zgodnym z prawem, pod warunkiem, ze środki służące realizacji tego

    celu są właściwe i konieczne.

    3. W odniesieniu do kryteriów innych niż wymienione w ust. 1 i 2 nie stanowi

    naruszenia zasady równego traktowania różnicowanie podmiotów, jeżeli jest to

    obiektywnie i racjonalnie uzasadnione celem

    Polecam lekturę zanim znów zaczniecie bić pianę i wymyślać dziwne
    przykłady:

    http://www.mps.gov.pl/bip/index.php?idkat=1603