  • Data: 2010-06-14 09:04:29
    Temat: Re: Prawo do mieszkania
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Skoro stawia się nowy właściciel, który nie wyraża zgody na dalsze
    > mieszkanie, to jest to wystarczający powód, aby lokatora eksmitować,
    > chyba że przysługują mu jakieś dodatkowe prawa, ale to już jego sprawa,
    > aby to wykazać.

    Ale najpierw ten nowy właściciel musi prawidłowo się do tego lokatora
    zwrócić - a nie po prostu "za kark i za drzwi".

    > To zmień zdanie. Ja tak zrobiłem po sprawie, kiedy sąd uznał, że
    > ochrona posiadania przysługuje robotnikom, którzy po zakończeniu remontu
    > "zapomnieli" wynieść się z remontowanego lokalu.

    Włamanie to nie było.

    A jeśli umowa brzmiała "remont + możecie tu mieszkać przez czas remontu"
    to formalnie sąd mógł mieć rację, bo w pewnym sensie byli lokatorami.

    Dlatego lepiej żeby ekipy budowlane miały nocleg poza remontowanym
    lokalem ;)