  • Data: 2013-01-14 14:46:56
    Temat: Re: Prawo do leczenia
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.01.2013 14:37, Budzik pisze:

    > Ale pytanie jest trochę inne - po co taki skomplikowany i drogi system
    > rejestrowania, sprawdzania uprawnień itd. skoro co do zasady zakłada się,
    > że każdy to podstawowwe leczenie powienien mieć.
    >
    > Bo ostatnio sięzastanawiałem i wygląda to tak, jakby system był potrzebny
    > tylko do tego aby tych co mniej zaradnych złapać na czymś aby z systemu
    > mogli wypaść.

    Chyba po to, żeby "utrącić" tych "zaradnych", którzy by od razu rzucili
    się na umowy o dzieło, nie mając straszaka w postaci "nie będę miał się
    gdzie leczyć" a którzy o emeryturze na razie nie myślą.

    Przy czym "zaradni" w cudzysłowiu dlatego, że zazwyczaj to nie jest
    efekt zaradności a dostosowania się do rynkowych warunków: tj jest praca
    na UoD, nie ma presji żeby szukać choćby na UoZ albo molestować
    pracodawcę o UoZ/UoP - zostaje się na UoD.

    p. m.