  • Data: 2002-11-13 09:46:12
    Temat: Re: Prawo cywilne - jeszcze raz
    Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Ja oczywiście nadal nie widzę dwóch ofert, ani umowy przedwstępnej.

    Ja z całą pewnością nie widzę tu umowy przedwstępnej i nie tylko z powodu braku
    terminu. A ustosunkowując się do innych postów - czy "niezwłocznie" można uznać
    za termin ściśle określony?

    I racja
    > Michale tego co powiedział X nie można uznać za ofertę. Jeśli już
    > rozpatrujemy ten kazus w oparciu o ofertę to ofertę złożył chetny do
    > kupienia domku - nazwijmy go Y. Tyle że później coś się dalej działo -
    > większość twierdzi że oświadczenie X nalezy traktować jak ofertę a nawet że
    > doszło do zawarcia umowy przedwstepnej. Moim zdaniem nic takiego nie miało
    > miejsca. Pozdrawiam Beata

    Co do stron składających (jeżeli za takie je uznać) oferty to w zasadzie się
    zgodzę. Zastanawia mnie ten sprzedający - jeżeli się dobrze zastanowić to
    faktycznie ja też nie widzę tu oferty z jego strony. Chyba żeby przyjąc
    stanowisko całkowicie odmienne... W normalnych warunkach zawsze pozostałby mój
    ulubiony art. 65 KC.

    Pozdrawiam
    Ciacho