    From: immo <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie - problem Wykonawcy czy Zamawiającego?
    Date: Thu, 02 Jun 2005 16:55:06 +0200
    Sender: i...@p...onet.pl@xdsl-3663.lodz.dialog.net.pl

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Wykonanie projektu i jego użyczenie do użytkowania to jedno, a
    > przekazanie praw to drugie. Zazwyczaj pierwsze jest najczesciej
    > stosowanym rozwiazaniem i obejmuje wykonanie na zamowienie zlecjacego
    > jakiejstam strony, co kosztuje powiedzmy ilestam set zlotych. Niemniej
    > przy tym rozwiazaniu osoba ktora stworzyla ten projekt moze go
    > wykozystywac w innych projektach. Druga wersja polega na przekazaniu
    > praw (oprocz autorskiego) do danego projektu, co prawda wtedy cena jest
    > mnozona razy iles tam razy. Niemniej wtedy z projektem mozna zrobic
> [...]

    Rozumiem że o wszystkim decydują umowy, tzn. jeśli autor zgodzi się
    odsprzedać kod pozostawiając sobie również prawa do niego to kwestia
    podpisów obu stron czy się na to zgadzają i sprawa załatwiona.

    Nie znam się na prawie autorskim, ale mam wrażenie, że skoro kupuję
    produkt podlegający prawu autorskiemu, to powinno być to wyraźnie
    zaznaczone, choćby tak jak na płytach CD czy software z półki, inaczej
    wydaje mi się, że mogę robić z takim zakupem co mi się podoba... Kto mi
    zabroni np. przemalować rower na inny kolor i go sprzedać?

    Nie było umowy (również ustnej) określającej, że projekt jest "użyczony
    do użytkowania", podobnie faktura opiewała na "projekt i wykonanie",
    nigdzie słowa o licenjach i użyczaniu. Dlatego zastanawiam się, czy
    prawa ma Zamawiający czy wciąż są one po stronie Wykonawcy.

    Proszę nie odbierajcie może tego pytania jako próbę odebrania praw
    Wykonawcy czy też próbę wyzwolenia się spod jego jarzma.
    Chcę po prostu poznać status prawny witryny.

    Pozdrawiam
    Piotrek