  • Data: 2005-08-11 13:28:41
    Temat: Re: Prawo Ruchu Drogowego - teren zabudowany
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jestem też praktykiem, drogi "głucho brzmiący".

    E tam, on miał świetny gang. Tylko tłumik musiałem wstawić z Junaka, bo
    oryginałów już nie było.

    Nie. Mariusz Zielinski <l...@l...pl>
    Data: 10 sierpnia 2005 10:56:14

    > Jakbyś znał przepisy, to byś się nie dziwił i nie miał w tej kwestii
    > wątpliwości.

    Znowu ten dydaktyzm. Masz w rodzinie jakiś nauczycieli?

    > Jasne. Kiedyś taki zimnokrwisty mało mnie przewrócił, jak jechałem sobie
    > przepisowo rowerem, bo mnie wyprzedził w nielegalnej odległości.

    Weź se kawał drutu o dł. 1 m, przyczep do sprzęta, na koniec zawieś chorągiewkę
    i będą cię omijali, żeby nie porysować lakieru. Na tira i tak nic nie
    poradzisz, nawet jak cię ominie przepisowo to pęd powietrza cię wywróci.

    > Tłumaczył się "Ale nic się nie stało! A ja już 25 lat jeżdżę i nigdy
    > wypadku nie miałem!".

    Jestem niezwykle krytyczny i nie wierzę w takie bajki wymyślone na poczekaniu.
    Zadziwiające, że ten gościu jeździł akurat 25 lat... Szkoda, że nie napisałem
    na początku 27 i pół...

    > Brzydzi mnie przemoc, ale w tym przypadku mało mu
    > w mordę nie dałem, cholernemu niedoszłemu mordercy.

    Bo nie masz kwalifikacji na dobrego kierowcę. Na drodze nigdy nie należy
    kierować się emocjami. Ale tego zapomnieli napisać w ustawie :)

    > Tak na marginesie: wiesz, jaka jest minimalna odległość przy
    > wyprzedzaniu jednośladów?

    Następne pytanie proszę...

    > Nie mają. Nie odróżniają "zielonej strzałki" od normalnego zielonego
    > światła i nie rozumieją pojęcia "wymuszenie pierwszeństwa".

    Mają i doskonale odróżnają. Ale tylko w domu na planszach zdjęciach czy w TV.
    Głupieją dopiero na drodze, gdyż brak im doświadczenia, wpadają w panikę i nie
    radzą sobie ze stresem. Po prostu nie każdy jest stworzony, żeby jeździć.

    > Właśnie nie mają prawa. Wiedziałbyś, gdybyś znał przepisy.

    Mają, mają. Widzę że twoja wiedza na temat przepisów jest bardzo powierzchowna.
    Pojęcie "utrudnianie ruchu" jest bardzo względne. Nie ma nakazu jazdy szybko
    (chyba że będzie znak). Nie ma też nakazu jazdy przy samym krawężniku,
    zwłaszcza, jeśli pobocze jest dziurawe.

    > Poza tym ogólne utrudnianie innym ruchu też podpada pod ustawę.

    JW, to zbyt ogólne pojęcie. Wolnej jazdy przy osi jezdni żaden policjant ani
    sąd nie uzna za utrudnianie.

    > Nie. Ja po prostu umiem czytać.

    To teraz zacznij się uczyć jeździć...

    > Nie "czepialstwo" tylko wielokrotnie miałem problemy z takimi
    > starzykami, co to "25 lat jeżdżą i nigdy wypadku nie mieli".

    Bo jesteś zbyt konfliktowy i po prostu nigdy nie będziesz dobrym kierowcą. Za
    nerwowy jesteś na drogę i masz zbyt dydaktyczne podejście do życia. Jak ktoś
    wszystko wie najlepiej, to zazwyczaj niczego nie umie dobrze. A stresy leczy na
    grupie.
    A z takimi co jeżdzą 33 lata problemów nie miałeś? Akurat tylko z tymi co 25?
    BTW, jak PRD definiuje starzyków? 16+25=41 lat. Starzyk? To ty kto w takim
    razie?

    > Wbrew obietnicom Wałęsy, drugiej Japonii nie mamy.

    Czytać też widzę nie umiesz. Na lekcjach historii się spało? Pojęcie "druga
    Polska" jest niezrozumiałe? Poczytaj coś czasami oprócz PRD... Młode umysły
    bywają chłonne, nie tak jak u starzyków.

    > Przepisy obowiązują,
    > są powszechnie dostpne (zwłaszcza, jak ktoś ma internet).

    A masło jest maślane. Widzę, że zupełnie nic nie zrozumiałeś. Kompletny brak
    zdolności abstrakcyjnego myślenia. Zły materiał na kierowcę.

    Mam nadzieję, że nie polecą zaraz j...by. Nie mam czasu ani ochoty na kłótnie.

    Pozdrawiam

    Czapla